سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری بیل گیتس برای تولید واکسن کووید ۱۹

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از دیجیتال ترندز، بنیاد بیل گیتس تصمیم دارد میلیاردها دلار برای تولید ۷ واکسن احتمالی ویروس کرونا در کارخانه ها سرمایه گذاری کند. این بنیاد کاملا آگاه است که احتمال دارد تمام سرمایه گذاری هدر شود و هیچ کدام از واکسن ها کارآمد نباشند.

بیل گیتس موسس شرکت مایکروسافت و رئیس این بنیاد در یک برنامه تلویزیونی درباره بهترین روش برای مقابله با ویروس کووید ۱۹ صحبت کرد. او در این برنامه اعلام کرد در بهترین حالت ۲ مورد از ۷ واکسن احتمالی برای تولید انبوه انتخاب می شوند.

گیتس گفت: ما برای تولید ۷ واکسن در کارخانه سرمایه فراهم می کنیم تا با پرسیدن این سوال که «کدام واکسن کارآمد است؟» فرصت را از دست ندهیم. به این ترتیب می توانیم چندماه تولید واکسن را زودتر آغاز کنیم.

به گفته گیتس، بنیاد او می تواند بسیار سریع تر از سازمان های بهداشت عمومی عمل کند و راه حلی برای بحران فعلی بیابد، زیرا این سازمان ها ممکن است گرفتار فرآیندهای بوروکراتیک شوند.

همچنین او معتقد است صرف میلیاردها دلار برای ساخت کارخانه هایی که به تولید واکسن احتمالی ویروس کرونا کمک می کنند معقولانه است زیرا در غیر این صورت هزاران میلیارد دلار خسارت اقتصادی وارد می شود.

بیل گیتس و همسرش در اوایل ماه فوریه ۱۰۰ میلیون دلار برای توسعه یک واکسن سرمایه گذاری کردند.

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.