هشدار مقام بانک مرکزی آمریکا درباره طولانی شدن ضربه اقتصادی کرونا/نرخ بیکاری به 10 درصد می‌رسد

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از بوستون گلوب، اریک روزنگرن رئیس بانک فدرال رزرو بوستون، روز چهارشنبه اظهار داشت: شوک اقتصادی ناشی از بیماری همه گیر ویروس کرونا عمیق تر و طولانی تر از آنچه تصور می شد، خواهد بود و ایالت ماساچوست زودتر از سایر ایالتها این درد را احساس خواهد کرد.
روزنگرن همچنین پیش بینی کرد که نرخ بیکاری ایالات متحده از 3.5 درصد در پایان ماه فوریه به حداقل 10 درصد تا پایان سه ماهه دوم سال جاری میلادی برسد. 
وی گفت: ماساچوست نسبت به سایر ایالت ها نرخ بیکاری بالاتری خواهد داشت زیرا تعطیلی کسب و کارها در این ایالت قبل از بسیاری از مناطق دیگر این کشور آغاز شده است.
روزنگرن با بیان اینکه افزایش بسیار چشمگیری در نرخ بیکاری رخ خواهد داد، افزود نرخ 10 درصد مشکل بسیار شدیدی است چرا که در اوج بحران مالی در سال 2009 نرخ بیکاری به ده درصد رسیده بود.
این مقام بانک مرکزی آمریکا که یک اقتصاددان نیز به شمار می رود، در ادامه گفت: پیش بینی میزان بحران اقتصادی در این کشور دشوار است بدون اینکه بدانید این بیماری همه گیر تا کجا پیش می رود. این دو به شکل ناگسستنی به یکدیگر مرتبط هستند.
اما با توجه به حجم گسترش ویروس کرونا در ایالات متحده که طبق آمار جدید دولت فدرال تخمین زده می شود 240000 آمریکایی را از پای درآورد، روزنگرن پیش بینی کرد که اقتصاد این کشور در سه ماهه دوم و سوم رکود وحشتناکی را تجربه خواهد کرد. وی همچنین احتمال بهبود اوضاع اقتصادی در آینده نزدیک را رد کرد.
وی گفت: در حال حاضر ما از بسیاری از کشورها بدتر به نظر می رسیم. این بدان معنی است که ممکن است برای اقتصاد نیز این مضوع چالش برانگیز باشد.
چارلی بیکر، فرماندار ایالت ماساچوست نیز روز چهارشنبه اظهار داشت که مرکز همایش و نمایشگاه بوستون می تواند برای معالجه افرادی که از COVID-19 رنج می برند اما نیاز به مراقبت در بیمارستان ندارند، استفاده شود.
این اظهارات در حالی مطرح می شود که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا افزایش یافته و به بیش از 215000، نفر رسیده است.
انتهای پیام/

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.