حمایت وزیر دفاع صربستان از استقرار سیستم دفاع هوایی پانتسیر

وزیر دفاع صربستان اعلام کرد، سیستم دفاع هوایی پانتسیر اس1 (Pantsir-S۱ ) یک عامل بازدارنده است.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری آناتولی، اظهارات الکساندر وولین، وزیر دفاع صربستان پس از آن مطرح شد که این کشور نخستین بخش از شش محموله سیستم‌های دفاع هوایی را بر اساس قرارداد امضا شده با روسیه در ۲۰۱۹ دریافت کرده است.

الکساندر وجیچ، رئیس جمهوری صربستان تاکید کرده که با دریافت این سیستم دفاع هوایی، کشور به تقویت توانایی خود در بی طرف بودن نظامی ادامه می‌دهد.

صربستان در حال حاضر تنها کشوری است که چنین سیستمی در منطقه دارد.

وزیر دفاع صربستان همچنین گفت، خرید این سیستم ها پیامی به دوست ها و دشمنان است که کسی نمی‌تواند با زور با بلگراد حرف بزند.

وی ادامه داد: این سیستم دفاع هوایی یک سیستم جدی است اما ما از آن به عنوان بازدارنده استفاده می‌کنیم. شما در زمان صلح خودتان را برای بدترین‌ها آماده می کنید نه زمانیکه بدترین اتفاق ها رخ می دهد.

وزیر دفاع صربستان همچنین اعلام کرد که ۲۳ آوریل روز ارتش صربستان روزی است که همه تسلیحات و تجهیزات جدید ارتش به نمایش در می‌آید.

همچنین ناتو هم از این اقدام حمایت کرد و در بیانیه‌ای گفت:‌ صربستان حق دارد تا به صورت آزاد توافقات سیاسی و امنیتی خود را انتخاب کند. ناتو و صربستان شرکای نزدیکی هستند و ما به تعهدات خود در تقویت همکاری با صربستان با احترام به بی‌طرفی این کشور ادامه می‌دهیم.

اما متیو پالمر، نماینده ویژه آمریکا در امور غرب بالکان به صربستان اخیرا هشدار داده بود که خرید این سیستم ها از روسیه خطر بزرگی است که به حریم از سوی آمریکا منجر می شود.

صربستان تاکید دارد که این سیستم های موشکی ضامن صلح با دوام در منطقه است و این سیستم‌ها برای دفاع و حفاظت از مراکز فرماندهی، ارتباطی و فرودگاه‌ها از حملات احتمالی از سوی پهپادها یا هواپیماها و هلیکوپترهاست.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.