پنتاگون قوانین جدیدی برای استفاده از هوش مصنوعی وضع کرد

وزارت دفاع آمریکا قوانین جدیدی را برای استفاده از هوش مصنوعی در جنگ وضع کرد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از پایگاه خبری هیل، این قوانین گسترده شامل مسئولیت‌پذیری، رعایت عدالت و بی‌طرفی و همچنین توانایی کنترل و اداره می‌باشد.

پنتاگون اعلام کرد، هنگامی که افراد از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند باید میزان مناسبی از قضاوت و دقت را اتخاذ کنند و همچنین درخواست کرد توانایی‌هایی که توسط وزارت دفاع ساخته می‌شوند قابل ردیابی باشند.

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا در بیانیه‌ای گفت: آمریکا به همراه متحدان و شرکایش باید هرچه سریع‌تر هوش مصنوعی را در برنامه‌های امنیت ملی‌اش به کار بگیرد تا موضع استراتژیک‌مان را حفظ کند، در جنگ‌های آتی پیروز شود و نظم بین‌المللی بر مبنای قوانین را تضمین کند.

وی افزود: فن‌آوری هوش مصنوعی شدیدا جنگ‌های آتی را تغییر خواهد داد اما هیچ ‌چیز تعهد راسخ آمریکا به رفتار مسئولانه و قانونی را تغییر نخواهد داد. تصویب قوانین اخلاقی هوش مصنوعی، تعهد وزارت دفاع به حفظ بالاترین استانداردهای اخلاقی ذکر شده در استراتژی هوش مصنوعی پنتاگون را تقویت خواهد کرد و در عین حال بر سابقه قوی ارتش آمریکا در به کارگیری آزمایشات و استانداردهای بسیار دقیق و سخت‌گیرانه برای نوآوری‌های فناوری تاکید خواهد کرد.

این توصیه‌ها که طی ۱۵ ماه تهیه شده‌اند، دستورالعمل‌ها و خط مشی صادر شده از سوی کاخ سفید در ماه ژانویه را دنبال می‌کنند.

دفتر سیاست علوم و فن‌آوری کاخ سفید در نامه‌ای به آژانس های فدرال کشور گفت که این قوانین توصیه شده باید عدالت، عدم تبعیض، قدرت پذیرش، شفاف سازی، ایمنی و امنیت را ترغیب کنند.  

دولت واشنگتن ابتکار عمل هوش مصنوعی آمریکا را در اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی به راه انداخت و به هدف تبدیل کردن آمریکا به سردمداری این حوزه در حال رشد اشاره کرد.

انتهای پیام                

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.