نفت 40 دلاری در راه است؟

 به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از یاهو فایننس، قیمت نفت در روز دوشنبه به خاطر نگرانی سرمایه گذاران در مورد تاثیر شیوع ویروس کرونا در خارج از چین 4 درصد کاهش یافت. یکی از متخصصان نفت عقیده دارد قیمت نفت به بدترین شرایط خود نزدیک می شود.

 استفان اسچورک، رئیس موسسه استچورک گروپ مستقر در ایالت پنسیلوانیای آمریکا گفت:«  ما در بدترین شرایط منتظر بدترین سناریوی نفت بشکه ای 40 دلار هستیم. قیمت نفت خام در حال حاضر بین 50 تا 55 دلار در هر بشکه است و انتظار داریم در نیمه اول سال جاری میلادی 10 دلار دیگر کاهش یابد».

اسچورک توضیح داد که بخشی از این کاهش قیمت نتیجه طبیعی کاهش تقاضا است که در فوریه هر سال اتفاق می‌افتد ولی با توجه به اینکه چین دومین اقتصاد بزرگ جهان است، کاهش قابل توجه تقاضا قبل از فصل اوج سفرها نشانه خوبی نیست.

« ما در حال حاضر به سمت بدترین سناریوی موجود در این سه ماهه پیش می رویم و انتظار داریم تقاضا برای سوخت جت 20 درصد کاهش یابد».

 وی گفت:« با توجه به انچه در 2003 و شیوع ویروس سارس دیدیم، انتظار داریم تقاضا 31 درصد کاهش یابد».

 این شرایط چه پیامدی برای رانندگان دارد؟

 میانگین قیمت بنزین در روز دوشنبه 2.47 دلار در هر گالن بود ولی اسچورک عقیده دارد قیمت بنزین در تابستان امسال به 2 دلار نزدیک می شود که نتیجه کاهش قیمت نفت خام است. به نظر می رسد این خبر خوبی است ولی روی دیگری هم دارد.

« به یاد داشته باشید که قیمت کالاها پیش برنده رشد اقتصادی نیستند، رشد اقتصادی تعیین کننده قیمت کالاهاست».

وی گفت آمریکا در شرایطی نفت خام وارد بازار می‌کند که تقاضا بسیار کاهش یافته و فعالیت اقتصادی هم پایین آمده است.

وی اضافه کرد:« ما نمی‌خواهیم بنزین را ارزان تر بخریم چون ارزان شدن بنزین نشان دهنده بدتر شدن شرایط است».

 انتهای پیام/71

برچسب ها :

دلاری

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.