روسیه علی‌رغم تحریم آمریکا به صربستان سامانه‌ پدافند هوایی فروخته است

یک پایگاه خبری مدعی شد که صربستان علی رغم هشدارها و تحریم‌های ایالات متحده آمریکا علیه کشورهای حوزه بالکان، سامانه‌های پدافند هوایی "Pantsir S1" ساخت روسیه را خریداری و دریافت کرد.

به گزارش خبرآنی، «رادیو فری یوروپ/ رادیو لیبرتی» نوشت: الکساندر ووچیچ رئیس جمهور صربستان یک روز پس از تأیید وزارت دفاع مبنی بر دریافت دو مورد از شش سامانه پدافند هوایی واکنش سریع با برد کوتاه، به طور رسمی به کارگیری این سامانه‌ها را اعلام کرد.

این سامانه‌های ضدهوایی همراه با رادارهای شناسایی و تعیین هدف، رادارهای ردیابی اهدف و موشک‌ها و سیستم‌های حسگر الکترونوری سال گذشته معامله شده بودند.

از این سامانه‌ها برای دفاع در برابر موشک‌های کروز، هواپیماهای بدون سرنشین و جت‌های جنگنده که در ارتفاع پایین پرواز می‌کنند، استفاده می‌شوند.

به گفته انستیتوی بین المللی مطالعات استراتژیک (IISS)، صربستان از سال 2016 به افزایش هزینه‌های دفاعی خود پرداخته است و سال گذشته 906 میلیون دلار و یا به عبارتی 28/7 درصد بیشتر از سال گذشته بودجه برای اقدامات پدافندی خود اختصاص داده است.

در طی سه سال گذشته، ارتش صربستان از روسیه پنج فروند بالگرد "Mi-17V-5"، چهار فروند بالگرد هجومی "Mi-35M" را خریداری کرده و نیز شش فروند هواپیمای MiG-29 دریافت کرده است. علاوه بر این، صربستان سال گذشته 30 دستگاه خودروی زرهی و همچنین 30 دستگاه تانک "T-72" از روسیه خریداری و دریافت کرده است.

در ماه اکتبر، صربستان رزمایش‌های مشترکی با ارتش روسیه به انجام رسانده است که در آن سامانه‌های برد بلند "S-400" ساخت روسیه و "Pantsir-S" مورد استفاده قرار گرفتند. وزارت دفاع روسیه در آن زمان اظهار داشت: این اولین بار است که یک گردان مجهز به "S-400" و یک توپخانه‌ی مجهز به "Pantsir-S" در رزمایش‌های نظامی در خارج از روسیه ظاهر می‌شوند و به انجام عملیات می‌پردازند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.