تلاش دادستان‌های آمریکا برای ممنوع کردن تفنگ‌های چاپ سه بعدی

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از انگجت، ۲۱ دادستان کل در آمریکا با یکدیگر متحد شده‌اند تا دولت ترامپ را به علت ممنوع نکردن استفاده از تفنگ‌های چاپ سه بعدی مورد پیگرد قضائی قرار دهند.

دادخواست یادشده که پنج شنبه گذشته تقدیم دادگاه شده، قوانین دولت فدرال آمریکا در زمینه قانونی بودن تولید تفنگ با استفاده از چاپگرهای سه بعدی زیر سوال می‌برد و خواستار توقف این روند و غیرقانونی اعلام شدن انتشار دستورالعمل تولید تفنگ‌های یادشده در اینترنت می‌گردد.

یکی از مشکلات جدی تفنگ‌های چاپ سه بعدی این است که فاقد شماره ثبت هستند و همین امر ردگیری مالک و نحوه استفاده از آنها را بسیار دشوار می‌سازد. از همین رو مجرمان و جنایتکاران از جمله علاقمندان به استفاده از چنین اسلحه‌هایی هستند.

نبرد بر سر غیرقانونی اعلام کردن استفاده از تفنگ‌های چاپ سه بعدی در آمریکا از سال ۲۰۱۳ آغاز شد. در این سال برای اولین بار شرکتی در تگزاس نقشه چاپ سه بعدی یک تفنگ را منتشر کرد که بارگذاری بیش از صدهزار کپی از آن موجب نگرانی مخالفان استفاده آزادانه از اسلحه در آمریکا شد.

به دنبال این رویداد وزارت خارجه آمریکا این اقدام را نقض قوانین قاچاق بین المللی اسلحه توصیف کرد و خواستار توقف آن شد. در مقابل شرکت سازنده به آزادی‌های مصرح در قانون اساسی آمریکا متوسل شده و از اقدام خود دفاع کرد. از آن زمان تا امروز و با شکایت‌های متعدد دو طرف به دادگاه، تولید اسلحه چاپ سه بعدی به یک مناقشه مهم حقوقی در ایالات متحده مبدل شده است.

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.