وزیر دادگستری پیشین عربستان به اردوگاه آشویتس لهستان می‌رود

رسانه‌های اسرائیلی از سفر قریب‌الوقوع وزیر دادگستری پیشین عربستان به پایگاه آشویتس خبر داده و به صورت گسترده‌ای از آن استقبال کردند.

به گزرش خبرآنی، به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، محمد العیسی، دبیرکل انجمن جهان اسلام و وزیر دادگستری پیشین عربستان امروز (پنج‌شنبه) در راستای بزرگداشت هولوکاست، سفری به اردوگاه آشویتس در لهستان خواهد داشت، رسانه‌های عبری زبان این سفر را به منزله تداوم رویکرد حاکم در عربستان قلمداد کردند.

به نوشته روزنامه تایمز آو اسرائیل، پیش‌بینی می‌شود العیسی به همراه جمعی از رهبران مذهبی مسلمانان از بیش ۲۴ کشور وارد آشویتس شود و این هیئت شامل مسؤولانی از کمیته یهودی-آمریکایی است.

این روزنامه در ادامه نوشت، العیسی فردا (جمعه) در کنار چهره‌های دینی و مسؤولان کمیته یهودی-آمریکایی بازدیدی از موزه تاریخ یهودیان لهستان در ورشو خواهد داشت.

همچنین آنها از کلیسایی در پایتخت لهستان و یک مسجد محلی بازدید خواهند کرد و العیسی در ضیافت شام مشترک شنبه شرکت خواهد کرد.

رسانه‌های عبری زبان این سفر العیسی را "ماموریت بین ادیان" توصیف و آن را ادامه رویکرد حاکم در عربستان دانستند که به شدت با هولوکاست و هرگونه اقدام ضد یهودی مخالف است.

این رسانه‌ها افزودند، العیسی این رویکرد را دو سال قبل با ارسال پیامی برای موزه هولوکاست واشنگتن و ابراز همدردی با قربانیان آغاز کرد.

العیسی مه ۲۰۱۸ از موزه یادبود هولوکاست در واشنگتن بازدید کرده بود.

او ژانویه ۲۰۱۹ در مقاله‌ای در روزنامه واشنگتن پست، "جنایات وحشتناک نازی‌ها" را محکوم کرده و نوشته بود، مسلمانان جهان مسؤولیت دارند از هولوکاست درس بگیرند.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور سپتامبر گذشته میزبان هیئتی از چهره‌های برجسته یهودیان حامی رژیم صهیونیستی بود که برای دومین بار به عربستان سفر کرده بودند.

در آن دیدار نیز العیسی حضور یافته و بر اهمیت انجام هر گونه اقدام مشترکی برای تقویت همزیستی و گذشت تاکید کرده بود.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.