دیدار الحلبوسی با نوری مالکی و عمار حکیم درباره انتخاب نخست‌وزیر عراق

رئیس جریان حکمت عراق در دیدار با رئیس پارلمان این کشور درباره ارائه و تایید قانون انتخابات در دفاتر انتخاباتی برای اینکه کمیسیون انتخابات بتواند مقدمات برگزاری انتخابات زودهنگام را در اسرع وقت آغاز کند، گفت‌وگو کرد. از طرفی الحلبوسی و نوری مالکی بر لزوم تسریع در انتخاب نخست‌وزیری مورد قبول تاکید کردند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از سایت شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق، عمار حکیم، رئیس جریان حکمت عراق در بیانیه‌ای درباره دیدار خود با محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان این کشور اظهار کرد: در این دیدار درباره تحولات عراق و منطقه، مساله دولت انتقالی پیش‌رو، انتخابات زودهنگام و نیز پارلمان گفت‌وگو کردیم.

حکیم گفت: در این دیدار بر لزوم تسریع در انتخاب نخست وزیری برای دولت انتقالی که از استقلال، شفافیت در عملکرد و محبوبیت مردمی برخودار باشد و نیز پایان کار دولت موقت که اختیارات آن ناقص هستند و نیز اجرای نقشه راه ترسیم شده از سوی مرجعیت عالی قدر برای خروج از بحران فعلی تاکید شد.

رئیس جریان حکمت عراق افزود: در این دیدار بر نقش پارلمان عراق، مسؤولیت گروه‌های سیاسی در برابر تقویت اتحاد ملی، حفاظت از حاکمیت کشور و عدم دخالت در امور داخلی آن و دوری از درگیری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تاکید کردیم.

از سوی دیگر، محمد الحلبوسی و نوری مالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون روز چهارشنبه بر لزوم تسریع در انتخاب نخست وزیری که مورد قبول و مطابق خواسته‌های مردمی باشد، تاکید کردند.

الحلبوسی میزبان نوری مالکی بود، آن دو به بررسی اوضاع سیاسی و امنیتی، پرونده تشکیل دولت عراق پرداخته و بر لزوم تسریع در انتخاب نخست‌وزیری مطابق با خواسته‌های مردمی تاکید کردند.

انتهای پیام

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.