پروازهای فرودگاه معیتیقه طرابلس پس از حمله راکتی لغو شدند

هواپیمایی لیبی از توقف پروازها در فرودگاه معیتیقه شهر طرابلس پس از حمله راکتی از سوی گروهی ناشناس به این فرودگاه خبر داد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، پروازها در فرودگاه معیتیقه در شهر طرابلس، پایتخت لیبی پس از شلیک راکت به این فرودگاه به حالت تعلیق درآمدند. این در حالی است که فرودگاه یاد شده تنها فرودگاه فعال در طرابلس محسوب می‌شود.

مدیریت این فرودگاه در پی این حمله راکتی، توقف تمامی پروازها تا اطلاع ثانوی را اعلام کرد.

محمد قنونو، سخنگوی نیروهای وابسته به دولت وفاق ملی لیبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: فرودگاه طرابلس تا این لحظه هدف شش موشک گراد قرار گرفته است؛ اقدامی که به منزله تهدید آشکار هواپیمایی و نقض آشکار و دوباره آتش بس برقرار شده از ۱۲ ژانویه جاری در لیبی است.

قنونو در ادامه نیروهای وابسته به خلیفه حفتر موسوم به ارتش ملی لیبی را به انجام این حملات متهم کرد.

این در حالیست که نیروهای تحت امر حفتر، دولت وفاق ملی را که از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته می‌شود، متهم می‌کنند که از بخشی از فرودگاه برای اهداف نظامی استفاده می‌کند؛ مساله‌ای که از سوی دولت وفاق ملی تکذیب شده است.

همچنین نیروهای وابسته به حفتر، دولت وفاق ملی را به نقض آتش بس اعلام شده در ژانویه جاری متهم کردند این در حالیست که دولت وفاق با انتشار بیانیه‌ای در صفحه رسمی خود در فیسبوک موافقت خود را با آتش بس اعلام شده به پیشنهاد روسای جمهوری روسیه و ترکیه اعلام کرده بود.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نیز در کنفرانس برلین با محوریت لیبی اعلام کرد:‌ نظارت بر آتش بس از زمان اجرایی شدن انجام خواهد شد و شرکت‌کنندگان در کنفرانس برلین تعهد خود به آتش بس را اعلام کردند.

پروازها از فرودگاه معیتیقه از اواسط دسامبر ۲۰۱۹ یعنی سه ماه پس از تعلیق پروازها از سر گرفته شده بودند.

فرودگاه معیتیقه در اصل یک پایگاه نظامی بوده که پس از تعطیلی فرودگاه بین‌المللی طرابلس در جریان درگیری‌های سال ۲۰۱۴، اکنون برای پروازهای مسافربری استفاده می‌شود.

انتهای پیام

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.