عمان: در کنفرانس برلین همه به فکر منافع خود بودند، نه حل بحران لیبی

وزیر خارجه عمان تاکید کرد، شرکت‌کنندگان کنفرانس اخیر در برلین نه برای حل درگیری‌های موجود در لیبی بلکه برای حفظ منافع خود در این نشست حضور یافتند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یوسف بن علوی، وزیر خارجه عمان امروز (چهارشنبه) در جلسه گفت‌وگویی در حاشیه همایش اقتصادی در داووس درباره درگیری‌های منطقه خاورمیانه گفت: احساس ما این است که طرف‌های مرتبط با این درگیری‌ها و کشمکش‌ها نمی‌خواهند راه‌حلی برای آن بیابند بلکه می‌خواهند آن را مدیریت کنند.

یوسف بن علوی در ادامه اظهار کرد: حتی کسانی که در برلین حضور یافتند، این کار را برای حفاظت از منافع خود و نه برای رسیدن به یک راه‌حل انجام دادند.

کنفرانس برلین درباره لیبی یکشنبه با نظارت سازمان ملل برگزار شد و پس از آن نیروهای تحت فرماندهی خلیفه حفتر موسوم به ارتش ملی لیبی و دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج پایبندی خود به آتش‌بس اجرا شده از بامداد ۱۲ ژانویه جاری به درخواست روسای جمهور روسیه و ترکیه را اعلام کردند.

در بیانیه پایانی این کنفرانس نیز از همه طرف‌ها خواسته‌ شد از هرگونه اقدامی که به تشدید درگیری‌ها منجر شده یا با تحریم تسلیحاتی و یا آتش‌بس تعارض داشته باشد، همانند حمایت مالی برای تقویت ادوات نظامی و یا استخدام مزدوران، خودداری کنند.

همچنین در این بیانیه از شورای امنیت خواسته شد تحریم‌های مناسبی را برای کسانی که اقداماتشان در نقض آتش‌بس ثابت شده اعمال شود و اجرای این تحریم‌ها تثبیت شود.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.