آسوشیتدپرس: ترامپ با شبح استیضاح، آمریکا را به بازار جهان عرضه می‌کند

در حالیکه محاکمه برای استیضاح تاریخی رئیس جمهور آمریکا امروز (سه‌شنبه) در مجلس سنا آغاز می‌شود او با ماموریت عرضه آمریکا به جامعه تجار جهان به محل برگزاری اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در سوئیس می‌رود.

به گزارش خبرآنی به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، زمانی که امروز محاکمه مربوط به استیضاح رئیس جمهور آمریکا در شهر واشنگتن شروع می‌شود دونالد ترامپ هزاران مایل دورتر تلاش می‌کند تا نظر مدیرعامل‌های شرکت‌های مطرح جهان را در اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس جلب کند.

ترامپ در این سفر دو روزه به سوئیس با چالش برقراری تعادل بین عصبانیتش بر سر مسئله استیضاح و تمایلش برای نشان دادن رهبری در عرصه جهانی مواجه است.

یک سری گمانه زنی‌ها مطرح شد که ممکن است دونالد ترامپ با توجه به موضوع محاکمه برای استیضاحش سفر خود را کنسل کند اما دستیاران او گفتند: رئیس جمهور آمریکا متمرکز بر حصول نتایج برای مردم آمریکا است. ترامپ که اوایل امروز سه شنبه وارد سوئیس می‌شود، گفت: هدفش از شرکت در اجلاس داووس تشویق رهبران تجاری به سرمایه گذاری در آمریکا است.

او روز یکشنبه در یک گردهمایی کشاورزان آمریکایی در تگزاس، گفت: ما هم اکنون جایی که باید عمل رخ دهد هستیم.

رئیس جمهور آمریکا در اجلاس داووس به ایراد سخنرانی می‌پردازد و با رهبران کشورهای دیگر و شرکت‌های مطرح جهان دیدار خواهد داشت.

ترامپ روز چهارشنبه شهر داووس را به مقصد واشنگتن جایی که قرار است در آن درگیر محاکمه برای استیضاح شود ترک می‌کند.

ترامپ گفته است به رغم برخورد یک زمانبندی نامناسب در اجلاس داووس شرکت می‌کند چون صرفا خواستار تشویق شرکت‌های تجاری جهانی به بازگشت به آمریکا است.

کاخ سفید تا کنون نامی از رهبران تجاری که ترامپ قرار است به دیدارشان برود ذکر نکرده است اما او برنامه ریزی کرده تا با رهبران عراق، پاکستان، سوئیس و همین طور دولت خودمختار کردستان عراق و بنیان گذار این اجلاس دیدار داشته باشد.

او برای نخستین بار با ارسولا فوندر لاین رئیس جدید کمیسیون اروپا نیز ملاقات خواهد کرد. ترامپ در حالی عازم سوئیس می‌شود که تبدیل به سومین رئیس جمهور استیضاح شده تاریخ آمریکا در کنگره شده است.

روسای جمهور استیضاح شده قبلی آمریکا نیز شامل جانسون و بیل کلینتون در نهایت در سنا تبرئه شدند و انتظار می‌رود که ترامپ نیز با توجه به تسلط جمهوری خواهان بر سنا نهایتا تبرئه شود.

قبلا نیز سابقه اینکه رئیس جمهور استیضاح شده آمریکا بعد از پایان فرآیند استیضاح به سفر خارجی برود وجود داشته است. بیل کلینتون در زمان فرآیند استیضاحش به ژاپن، کره جنوبی و اراضی اشغالی سفر کرد و در فوریه ۱۹۹۹ نیز برای شرکت در مراسم تشییع ملک حسین پادشاه فقید اردن به این کشور رفت و چند روز بعد از این سفر نیز تبرئه شد.

کلینتون دو روز قبل از تبرئه شدنش نیز در سفر رسمی به مکزیک رفته بود.

ترامپ برنامه ریزی کرده تا پایان فوریه به هند سفر کند که احتمالا این سفر بعد از خاتمه محاکمه برای استیضاحش خواهد بود.

او همچنین درباره سفر به پکن هم صحبت کرده اما هنوز تاریخی برای آن ارائه نکرده است و هدف از سفرش در آینده نزدیک به چین را آغاز دور جدید مذاکرات تجاری با این کشور خوانده است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.