روند بیماری «ای ال اس» با داروی ساخت داخل کند می شود

به گزارش خبرنگار خبرآنی، دکتر محمدرضا فاضلی رئیس هیات مدیره شرکت دانش بنیان یکی از تولید کنندگان داروی آلساوا با بیان اینکه قدرت های جهانی علیه ماست، گفت: فشار اقتصادی و سیاسی زیادی روی کشورمان وجود دارد به همین دلیل بیش از همیشه نیاز به همراهی همدیگر داریم.

فاضلی با اشاره به تولید این دارو گفت: ویال تزریقی اداراوون با همکاری دو شرکت دانش بنیان به تولید رسیده و دو ماه است که وارد بازار شده است.

وی با بیان اینکه مواد اولیه این دارو نیز در همین شرکت به تولید می رسد، افزود: ۱۵ سال فعالیت خود را در تولید محصولات دارویی ایران آغاز کردیم تا به خودکفایی در این زمینه دست پیدا کنیم. این همکاری منجر به این شد که حداقل ۵ دارو در زمینه ضد سرطان و سیستم ایمنی تولید شود.

رئیس هیات مدیره شرکت دانش بنیان یکی از تولیدکنندگان داروی آلساوا خاطر نشان کرد: این دارو امروزه در آمریکا استفاده می شود و هزینه آن تقریبا ۱۴۵ هزار دلار برای یک سال است؛ از این رو تولید آن در کشور می‌تواند باعث صرفه جویی ارزی شود.

فاضلی با اشاره به قیمت تولیدی آن در کشور گفت: استفاده از «آلساوا» برای بیماران ‌ALS هزینه ای حدود ۲ هزار دلار در بر دارد.

به گفته وی، این بیماری تحلیل برنده و سخت است اما با استفاده از داروهای حمایتی می توان این بار را کم کرد.

برچسب ها :

بیماری داروی

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.