سازوکار واگذاری سهام دولت در 6 شرکت پالایشی اعلام شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری خبرآنی، براساس مصوبه جدید مربوط به هیات واگذاری مربوط به جلسه سیصد و پنجاهمین جلسه، دولت گزارش جدیدی از آخرین اقدامات انجام شده برای تاسیس صندوق سرمایه گذاری صنعت پالایشی ایران (ETF) مطرح و تشریح کرد.

بر اساس این گزارش، میزان سهام قابل واگذاری به دولت در 6 شرکت پالایشی (پالایش نفت تهران، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت شیراز، پالایش نفت تبریز و پالایش نفت لاوان) به صندوق سرمایه گذاری قابل معامله پس از انجام پذیره‌نویسی عمومی واحدهای صندوق و جمع‌آوری جوه از خریداران سرمایه‌گذاری و متناسب با قیمت هر سهم قابل واگذاری مشخص می‌شود.

همچنین قیمت هر سهم قابل واگذاری از دولت به صندوق بر اساس قیمت پایانی هر یک از سهام 6 شرکت پالایشی در تابلو بورس و یا فرابورس در یک ماه تقویمی منتهی به آخرین روز قبل از شروع تاریخ پذیره‌نویسی پس از کسر 20 درصد تخفیف تعیین می شود.

در ادامه این مصوبه آمده است: اشخاص حقیقی متقاضی خرید واحدهای سرمایه گذاری عادی از 20 درصد تخفیف به صورت مستقیم و غیرمستقیم برخوردار می‌شود. همچنین تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری قابل خرید با احتساب تخفیف 15درصدی، معادل 200 واحد به ارزش 200 هزار تومان برای اشخاص حقیقی خواهد بود. طول دوره پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری هادی به مدت یک ماه تعیین میشود.

این گزارش می‌افزاید: شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی به عنوان موسس و سازمان بورس و اوراق بهادار و سازمان خصوصی‌سازی به طور مشترک و متناسب با نقش خود در فرآینده تاسیس و راه اندازی این صندوق وظیفه انجام می‌دهند. منابع لازم برای عملیات بازارگردانی صندوق از محل دارایی‌های نقد آن (5 درصد تخفیف غیرمستقیم) تامین و مقررشده پیش بینی لازم در این خصوص صورت پذیرد.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.