ساخت جزیره مصنوعی بزرگ در نروژ برای تولید 10 گیگاوات برق

 به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از رویترز، دانمارک طرح هایی برای ساخت یک جزیره مصنوعی دارد که 10 گیگا وات برق را از مزارع بادی تامین می کند.این مقدار برق برای تامین تمام خانه ها کافیست و این طرح بخشی از تلاش های دانمارک برای کنترل تغییرات جوی است.

 دانمارک مقر توربین بادی بزرگ وستاس و بزرگترین ایجاد کننده باد ساحلی در دنیاست. به تازگی قانونی در این کشور به تصویب رسیده که هدف آن 70% کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای تا 2030 است.

 وزارت انرژی دانمارک به دنبال مکانی مناسب برای ساخت یک یا چند جزیره است که با مزارع بادی احاطه شده باشند .کل ظرفیت آنها حداقل 10 گیگاوات است یعنی معادل با مصرف برق ده میلیون خانواده اروپایی.

 دانمارک از 2018، 41 درصد تقاضای برق خود را از انرژی باد تامین می کند که بالاترین حد در اروپاست.

این پروژه برای اجرای قانون تغییرات جوی دانمارک بسیار حیاتی است. این قانون یکی از بلند پروازانه ترین قوانین دنیا است که در روز جمعه توسط اکثریت مجلس دانمارک به تصویب رسید.

  هزینه این طرح تا 200 تا 300 میلیارد کرون معادل 29.5 تا 44.2 میلیارد دلار است. بیشتر این هزینه توسط سرمایه گذاران خصوصی تامین خواهد شد.

 دانمارک با جمعیتی حدود 6 میلیون نفر، 65 میلیون کرون را برای تحقیق در مورد نحوه ذخیره یا تبدیل انرژی به هیدروژن تجدیدپذیر کنار گذاشته است چون تمام برق تولید شده به مصرف داخل نمی رسد.

 دانمارک امیدوار است فناوری جدید، جایگزینی سوخت های فسیلی با انرژی های تجدید پذیر را در بخش‌هایی مثل حمل و نقل و صنعت ممکن سازد.

دن جورگنسن، وزیر انرژی دانمارک گفت:« اگر ما متوجه پتانسیل عظیم باد ساحلی باشیم، باید فناوری هایی بسازیم که بتوان این نیروی سبز را به سوخت هواپیما، کشتی و صنعت تبدیل کرد».

 هیدروژن هنگام سوختن به جای دی اکسید کربن آب تولید می کند و اگر آن را به جای نفت و گاز از منابع تجدیدپذیر مثل انرژی باد و خورشید به دست آوریم، سوختی بسیار پاک خواهد بود. در حال حاضر منبع بیشتر هیدروژن تولیدی نفت و گاز است.

 شرکت انرژی آرستد اعلام کرده قصد دارد در پروژه هایی که از نیروی باد و سایر منابع انرژی تجدید پذیر برای تولید سوخت هیدروژنی استفاده می‌کنند، سرمایه‌گذاری کند.

 انتهای پیام/13

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.