پیشرفت 50 درصدی ترمینال خارجی فرودگاه شیراز

رضا بدیعی فرد در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری خبرآنی، اظهار کرد: سقف ریالی پروژه با پیشرفت فیزیکی 50 درصد به اتمام رسیده بود که با تاکید مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران مبنی بر ابلاغ 25 درصد افزایش پیمان روند اجرایی پروزه تسریع شد.

وی ادامه داد: در این راستا برای جلوگیری از توقف عملیات اجرایی با تخصیص و تزریق اعتباری حدود 20 میلیارد تومان اکنون این طرح در 8 جبهه کاری فعالیت دارد.

وی با اشاره  به پروژه احداث سایت رادار تنگ ریز گفت: اجرای عملیات احداث جاده دسترسی و سنگ برداری برای ساخت ابنیه مورد نیاز بر فراز کوه سپیدار در منطقه تنگ ریز میمند در حال انجام است که به علت شرایط نامساعد جوی و برودت هوا گاهی با مشکل مواجه می شویم. در عین حال با برنامه ریزی های انجام شده و تعهد پیمانکار امیدواریم این پروژه در نیمه نخست سال آینده به بهره برداری برسد.

مدیرکل فرودگاه های استان فارس همچنین از اجرای پروژه تعویض چراغ ها و کابل های سیستم روشنایی سطوح پروازی فرودگاه شیراز خبر داد و افزود: در این طرح بیش از 750 چراغ باند در راستای استانداردسازی و برطرف کردن خمیدگی جابه جا می شوند. برای تعویض کابل ها بیش از 35 کیلومتر حفاری و کابل گذاری شد و 750 هندهول بتنی با نوع  PVC جایگزین شد.

بدیعی فرد بیان کرد: در این عملیات برای نخستین بار در سطح فرودگاه های کشور از فناوری حفر میکروتونل در 45 نقطه استفاده شد که بدون برش تاکسیوی ها، همزمان حفاری، غلاف گذاری و کابل کشی انجام شد.

به گفته وی، از 16 آذر بهسازی و نوسازی سیستم روشنایی باند 29 چپ با موفقیت پایان یافت و بهره برداری از آن آغاز شده است.

وی یادآور شد: مطابق برنامه به زودی عملیات اجرایی باند 29 راست را شروع می شود.

انتهای پیام/

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.