ریاض امروز میزبان نشست شورای همکاری خلیج فارس در سایه احتمال عدم حضور امیر قطر

ریاض امروز (سه‌شنبه) به دعوت پادشاه این کشور، میزبان چهلمین اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس است. در حالیکه احتمال حضور تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در این اجلاس ضعیف است.

به گزارش خبرآنی، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، قرار است در این نشست موضوعات و مسائلی مانند تقویت روند همکاری میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در زمینه‌های مختلف سیاسی، دفاعی، امنیتی، اقتصادی و اجتماعی در کنار تحولات سیاسی منطقه‌ای و بین‌المللی و بازتاب اوضاع امنیتی منطقه بر کشورهای عضو این شورا مورد بررسی قرار بگیرد.

این در حالی است که نشست مقدماتی اجلاس شورای همکاری خلیج فارس روز دوشنبه در سطح وزرای خارجه در مقر دبیرخانه این شورا در ریاض به ریاست انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه و مشارکت عبداللطیف الزیانی، دبیرکل این شورا برگزار شد.

در این نشست وزرای خارجه برخی از مسائل مربوط به مقدمات برگزاری چهلمین اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس را مورد بررسی قرار دادند.

در راستای برگزاری اجلاس سران، سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان روز یکشنبه از الزیانی استقبال کرد. در این دیدار درباره موضوعات مندرج در دستورکار شورای عالی وابسته به شورای همکاری خلیج فارس در اجلاس سران و راه‌های تقویت اقدامات مشترک کشورهای عضو شورا بحث و تبادل نظر شد.

همچنین منابع دیپلماتیک عربی آگاه به خبرگزاری آناتولی اعلام کردند، احتمال حضور تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در این اجلاس ضعیف است.

انتهای پیام

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.