برومندی: اهتمام ایران بر حل مسائل عراق بدون دخالت خارجی است

به گزارش گروه پارلمانی ‌پایگاه خبری خبرآنی به نقل از خبرگزاری خانه ملت، محمدمهدی برومندی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه عصر امروز(دوشنبه، 18 آذر) این کمیسیون، گفت: این جلسه با حضور مقامات وزارت امور خارجه از جمله سرکنسولگری ایران آقای مکارم در شهر عراق برای بررسی تحولات این کشور برگزار شد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران تحولات داخلی کشور عراق را به عنوان کشور دوست و همسایه با دقت دنبال می‌کند، مردمان اهل شیعه، تسنن، کردهای عراق و سایر قومیت‌ها و مذاهب باید با همدلی و یکپارچگی نسبت به تمامیت ارضی عراق و آرامش درونی اهتمام جدی داشته باشند، ایران به عنوان کشور دوست و برادر از مسئولان عراق می‌خواهد که دغدغه مردم عراق و مطالبات آنها را بررسی و چاره‌جویی کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: پارلمان جمهوری اسلامی ایران نیز اهتمام جدی دارد که مسائل عراق بدون دخالت خارجی مرتفع شود، در این راستا بر عدم دخالت در مسائل عراق، توجه به نقطه‌نظرات مردم و همگرایی درون عراق تأکید دارد.

برومندی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران خواهان آن است که عراق به عنوان کشور همسایه و دوست در کمال آرامش باشد، به همین جهت از هیچ کمکی به مردم عراق دریغ نخواهد کرد، ما در خدمت مردم و دولت عراق خواهیم بود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: در این جلسه طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل تصویب و گزارش آن به هیئت‌رئیسه مجلس ارسال شد.

انتهای پیام/

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.