وزیر مهاجرت لبنان: سعد حریری رفتار یک دولتمرد مسؤول را ندارد

وزیر امور مهاجرت لبنان اقدامات سعد حریری را رفتار یک "دولت‌مرد مسؤول" ندانست و تاکید کرد، دخالت‌هایی از خارج در انتخاب نخست‌وزیر و تشکیل کابینه انجام می‌شوند.

به گزارش خبرآنی، غسان عطالله، وزیر امور مهاجرت لبنان در دولت موقت در گفت‌وگویی تلفنی با شبکه خبری المیادین اظهار کرد: اقداماتی که سعد حریری انجام می‌دهد، رفتار یک دولت‌مرد مسؤول نیستند. حریری به مردمی که پیش از این در زمان کاندیداتوری خود به آن‌ها وعده دولتی مدنی را داده بود، ضربه زد.

وزیر امور مهاجرت لبنان افزود: از روز اول دخالت‌های خارجی در انتخاب نخست‌وزیر مکلف و تشکیل کابینه انجام می‌شد. حریری با سمیر الخطیب وارد جزئیات تشکیل کابینه از منظر وزرا و پست‌ها شد. تمام توافق‌هایی که با الخطیب و حریری درباره کابینه آتی شده بود، پس از اتفاقات امروز به نقطه شروع خود بازگشتند. اظهارات جبران باسیل، وزیر امور خارجه درباره طرحی برای تخریب لبنان با اتفاقات امروز روشن شدند.

سمیر الخطیب، نامزد پست نخست‌وزیری لبنان پس از دیدار با حریری از کاندیداتوری این پست کنار کشید. دفتر ریاست جمهوری لبنان پیشتر اعلام کرده بود رایزنی‌های پارلمانی به دوشنبه ۱۶ دسامبر (۲۵ آذر ماه) موکول شدند.

انتهای پیام

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.