فعالان حقوق بشر، دادگاه لاهه را برای شکستن محاصره غزه فراخواندند

یک گروه حامی توقف محاصره نوار غزه، دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه را برای انجام تحقیقات درباره جرایم اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطین تحت فشار قرار می‌دهد.

به گزارش خبرآنی، انجمن "Rumbo a Gaza" (به سوی غزه) که شاخه‌ای از "ائتلاف ناوگروه آزادی" است، اعلام کرد، نامه‌ای با امضای فعالان حقوق مدنی و اجتماعی این گروه در کشورهای مختلف در روز دهم دسامبر که "روز جهانی حقوق بشر" نامیده شده، به فاتو بنسودا، دادستان ارشد دیوان کیفری بین‌المللی ارسال خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، این گروه در نامه خود تاکید کرد، درخواست برای انجام تحقیقات علیه اسرائیل به مدت پنج سال است که در مرحله "تحلیل مقدماتی" باقی مانده است.

محاصره 13 ساله نوار غزه از سوی اسرائیل اقتصاد این منطقه را تخریب کرده و دو میلیون ساکن آن را از آزادی تردد و خروج از غزه محروم کرده و موجب شده ملزومات اساسی به این منطقه وارد نشوند.

هم‌اکنون هشت سال است که "ائتلاف ناوگروه آزادی" کمپینی تازه برای به چالش کشیدن محاصره نوار غزه توسط اسرائیل به راه می‌اندازد.

کماندوهای اسرائیلی در روز 31 مه 2010، 9 فعال ترکیه‌ای وابسته به ائتلاف ناوگروه آزادی را که در مسیر غزه بودند تا کمک‌های بشردوستانه را به مردم آن منطقه تحویل دهند، در آب‌های بین‌المللی کشتند.

دفتر دادستانی دیوان کیفری بین‌المللی طی روزهای گذشته درخواست برای آغاز تحقیقات درباره این حمله را رد کرد و این پرونده را برای سومین بار بست.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.