اسارت بیش از ۱۰۰ معلول فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی

هیئت امور اسیران و آزادگان فلسطین اعلام کرد که هم‌اکنون بیش از ۱۰۰ معلول فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی اسیر هستند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این هیئت اشاره کرد که این افراد دچار معلولیت کامل یا  جزئی هستند و برخی از آنها از مشکلات ذهنی و جسمی برخوردارند.

عبدالناصر فروانه، رئیس بخش مطالعات و مستندسازی هیئت امور اسیران و آزادگان فلسطین روز سه شنبه در بیانیه‌ای مطبوعاتی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی با بازداشت افراد معلول تمامی توافقنامه‌های بین‌المللی به ویژه معاهده حقوق افراد معلول را زیر پا گذاشته است.

فروانه اظهار کرد که رژیم صهیونیستی نه تنها حقوق این افراد را رعایت نمی‌کند و به قوانین بین‌المللی در مورد آنها پایبند نیست، بلکه نیازهای اساسی آنان را نیز تامین نمی‌کند و حتی به نهادهای بین‌المللی هم اجازه نمی‌دهد نیازهای ضروری آنان را تامین کنند.

وی تصریح کرد که برخی از این افراد در حالی بازداشت شده‌اند که به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی زخمی شده بودند و برخی نیز هنگامی که در بیمارستان‌ها بستری بودند یا در حال انتقال به بیمارستان با آمبولانس بودند، بازداشت شده‌اند.

هیئت امور اسیران و آزادگان فلسطین تاکید کرد که اسیران معلول فلسطینی همانند دیگر اسیران بارها در زندان‌های رژیم صهیونیستی تحت شکنجه و آزار و اذیت قرار گرفتند.

این هیئت خواستار مداخله فوری جامعه بین‌الملل  به ویژه در روز جهانی معلولین برای آزادی این افراد از زندان‌های رژیم صهیونیستی و احقاق حقوق مشروع و انسانی آنان شد.

فروانه همچنین خواستار اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی به منظور آزادی اسیران معلول فلسطینی و تامین یک زندگی شایسته و شرافتمندانه برای آنان شد.

انتهای پیام

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.