ترامپ: اوباما اگر می‌ماند با کره شمالی جنگی با 100 میلیون کشته راه می‌انداخت

بر اساس مطالب کتابی که اخیرا درباره دونالد ترامپ به انتشار رسیده، این رئیس جمهور آمریکا معتقد بوده در صورتی که کشورش در زمان دولت باراک اوباما با کره شمالی وارد جنگ می‌شد، بالغ بر 100 میلیون نفر در این جنگ کشته می‌شدند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، این اظهارنظر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در جریان نشستی در ژانویه 2019 در کاخ سفید با داگ وید، از نویسندگان نشریه نیویورک تایمز و مشاور دو رئیس جمهور سابق آمریکا که روز سه‌شنبه کتابش با عنوان "داخل کاخ سفید ترامپ: داستان واقعی ریاست جمهوری او" منتشر شد، مطرح شده است.

وید در این کتاب نوشته است، در جریان این گفتگو، دونالد ترامپ گفته که اعتقاد دارد، در صورتی که ریاست جمهوری باراک اوباما ادامه می‌یافت، او با کره شمالی وارد جنگ می‌شد.

به نوشته وید، ترامپ گفته است: من همچنین فکر می‌کنم در صورت به راه افتادن چنین جنگی بالغ بر 30 تا 100 میلیون نفر در آن کشته می‌شدند.

برآورد شده که کره جنوبی 51.2 و کره شمالی 25 میلیون نفر جمعیت دارند.

ترامپ با پیش‌بینی برخی کارشناسان مبنی بر این که چنین جنگی بین 100 هزار تا 200 هزار کشته بر جای می‌گذارد مخالفت کرده و گفت که این رقم تنها معادل جمعیت یک روستا در کره جنوبی است.

او خاطر نشان کرده است: همانطور که شما می‌دانید، شهر سئول، پایتخت کره جنوبی به مرز بین دو کره بسیار نزدیک است و این مرز هم یک مرز پرتنش و غیر قابل نفوذ است. شهر سئول حدود 30 میلیون نفر جمعیت دارد و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی، هزاران سلاح و توپ را به سمت سئول نشانه رفته است. آنها حتی برای به راه انداختن یکی از بزرگترین فجایع تاریخ بشر نیازی به سلاح هسته‌ای ندارند.

بر خلاف این گفته ترامپ، جمعیت شهر سئول زیر 10 میلیون نفر برآورده شده است.

ترامپ در این مصاحبه برخی از نامه‌هایی که کیم جونگ اون برای او نوشته را نیز نشان داده است.

به نوشته وید، رهبر کره شمالی صراحتا نوشته که خواستار اعلام رسمی پایان جنگ سالهای 1950-1953 کره که ختم به یک آتش‌بس شد، است.

در یکی از نامه‌ها، کیم جونگ اون نوشته است:" من بسیار معتقدم که اراده قوی، تلاشهای صادقانه و رویکرد بی‌همتای من و شما، رئیس جمهور آمریکا به هدف رقم زدم یک آینده جدید میان کره شمالی و آمریکا مطمئنا به ثمر می‌نشیند."

ترامپ در هنگام صرف ناهاری با داگ وید، از بابت پوشش رسانه‌ها از اولین نشست تاریخی خود با کیم جونگ اون در ژوئن 2018 در سنگاپور اظهار تاسف کرده و گفت، صرف برگزاری این نشست به عنوان دادن امتیازات بیش از حد به کره شمالی تفسیر شد.

او نوشت که ترامپ گفته است: "در حقیقت هیچ یک از کارهایی که ما انجام دادیم غیرقابل بازگشت نبوده‌اند. کنسل کردن رزمایشها سبب صرفه جویی میلیونها دلار برای ما شد در حالی که ما هر زمان که بخواهیم می‌توانیم آنها را مجددا برگزار کنیم. پس بگویید ما چه امتیازهایی داده‌ایم. ما تحریمهایی شریرانه را بر آنها اعمال کردیم این تحریمها همچنان برقرار هستند."

در این گفتگو، ترامپ در عین حال از ابعاد گسترده تعهد نظامی آمریکا به کره جنوبی انتقاد کرده است.

او گفته است: فراموش نکنید که ما حدود 40 هزار سرباز را کل سال صرف کره جنوبی می‌کنیم و هم‌اکنون 28500 سرباز آمریکایی در کره جنوبی مستقر هستند.

وی افزود: می‌دانید ما چقدر پول صرف دفاع از کره جنوبی می‌کنیم؟ چهار و نیم میلیارد دلار در هر سال.متوجه این مساله شدید؟

به نوشته این نویسنده، ترامپ همچنین شکایت کرده از این که کسانی که بدترین رفتار را با آمریکا دارند جزو همپیمانانش هستند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.