پیش نویس سند توسعه خدمات دیجیتال بررسی شد

به گزارش خبرنگار خبرآنی، در راستای تدوین سند توسعه خدمات دیجیتال در کشور، ابعاد مربوط به این سند با حضور مسئولان مرکز ملی فضای مجازی و اعضای سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور به بحث گذاشته شد.

سند توسعه خدمات دیجیتال بر مبنای دستور اول جلسه شماره ۶۰ شورای عالی فضای مجازی در تاریخ ۱۳ مهرماه امسال، در دستور کار مرکز ملی فضای مجازی قرار گرفته و برمبنای آن قرار است مدل کسب و کارهای دیجیتال با تاکید بر موضوع احراز هویت، امنیت ، یکپارچگی، تطابق و ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی، نحوه استفاده صحیح از این خدمات و ارتقای سواد فضای مجازی تعریف شود.

از این رو در نشستی با حضور ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی و معاونان مرکز ملی فضای مجازی و نیز اعضای مرتبط با کسب و کار دیجیتال سازمان نظام صنفی رایانه ای، ابعاد مختلف این سند مورد بررسی قرار گرفت.

هدف از برگزاری این جلسه تبادل نظر و ارائه دیدگاه بخش خصوصی برای تعیین الزامات عمومی خدمات دیجیتال در کشور بود که الهام بخش قوانین بعدی در حوزه کسب و کارهای فضای مجازی باشد.

در این جلسه با تاکید بر لزوم رفع انحصار خدمات از سوی حاکمیت، پیشنهاد شد که چندین جلسه در کمیسیون تجارت الکترونیک سازمان نظام صنفی رایانه ای (نصر) به بررسی ابعاد این سند اختصاص یابد.

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.