همکاری‌های علمی‌ و فناورانه ایران و ونزوئلا گسترش می‌یابد

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی‌و فناوری کشور در دیدار با وزیر علوم و فناوری ونزوئلا، گفت: ایران برای ارسال تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی و دارو به ونزوئلا آمادگی دارد .

وی افزود: محصولات دانش‌بنیان با هزینه‌هایی بسیار پایین‌تر با کیفیتی هم‌پای محصولات غربی‌ها عرضه می‌شود. همچنین در حوزه های بهداشت و آب نیز فناوری‌های خوبی در ایران وجود دارد که می‌توانیم در این حوزه ها نیز با یکدیگر همکاری‌های خوبی داشته باشیم. 

 ستاری، به ظرفیت های موجود کشور در حوزه نیروی انسانی اشاره و بیان کرد: با فعالیت این نیروی انسانی ایران رتبه نخست منطقه در حوزه های علمی‌همچون فناوری نانو، هوا و فضا و فناوری زیستی دارد. همچنین در حال حاضر حدود ۵ هزار شرکت دانش بنیان برای رونق اقتصاد دانش بنیان در حال فعالیت هستند که سهم آنها در اقتصاد هر سال افزایش می‌یابد.

معاون علمی‌و فناوری رییس جمهوری با اشاره به اینکه این نسل کارآفرینی که در ایران شکل گرفته است پایه های اقتصاد را تشکیل می‌دهند، ادامه داد: پس با این روند اقتصاد آینده ایران از نفت رها می‌شود. همانطور که اکنون این سهم ۱۵ درصد کاهش داشته است و برنامه آینده دولت نیز همین است تا نفت از بودجه دولت خارج و هزینه های آن تنها صرف فعالیت های عمرانی شود.

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.