استولتنبرگ: داعش می‌تواند خود را احیا کند/ ناتو باید در افغانستان باشد

دبیرکل ناتو به دنبال خروج نیروهای آمریکایی از سوریه هشدار داد، ائتلاف باید به مبارزه خود علیه داعش ادامه دهد. او از پیشنهاد آلمان برای حضور بین‌المللی در سوریه به عنوان یک راهکار سیاسی محتمل استقبال کرد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از پایگاه خبری دویچه وله، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو  هشدار داد که با خروج آمریکا از سوریه "داعش" ممکن است خودش را احیا کند.

ینس استولتنبرگ در کنفرانس مطبوعاتی برای اعلام دستور کار نشست عالی‌رتبه آتی ناتو گفت، مبارزه با داعش باید ادامه یابد. او افزود: خاتمه دادن به کار داعش دلیل ورود ناتو به شمال شرقی سوریه بود. ما باید آن دستاوردها را حفظ کنیم. همچنین باید درک کنیم که مبارزه با داعش تمام نشده و آن‌ها می‌توانند برگردند. ناتو به مبارزه علیه داعش هم در عراق و هم افغانستان ادامه خواهد داد، خصوصا از طریق آموزش نیروهای محلی.

دبیرکل ناتو بارها خواستار یک راهکار برای درگیری میان ترکیه و کردهای سوریه شده و از توافق‌ها میان آمریکا و ترکیه و روسیه استقبال کرده است. او گفت: درک می‌کنیم که ترکیه بیشترین آسیب را از حملات تروریستی و میزبانی از آوارگان متحمل می‌شود. هنوز بسیار زود است که درباره تبعات توافق سوچی میان روسیه و ترکیه اظهارنظر کنیم.

استولتنبرگ تاکید کرد: ما از توافق ترکیه و آمریکا استقبال کرده و می‌گویم کاهش خشونت اولین گام در مسیر راهکار سیاسی است. ما همچنین از پیشنهاد اخیر وزیر دفاع آلمان برای یک حضور بین‌المللی در شمال شرق سوریه به عنوان یک پیشنهاد ترغیب‌کننده که به یک راهکار سیاسی بینجامد، استقبال می‌کنیم. هرگونه راهکاری باید شامل عوامل میدانی باشد.

دبیرکل ناتو همچنین در رابطه با طالبان افغانستان گفت، این گروه شبه‌نظامی هرگز با ادامه درگیری در افغانستان به پیروزی نخواهد رسید و حصول یک راه‌حل سیاسی تنها گزینه است. او افزود: طالبان باید بفهمند که هرگز در میدان نبرد پیروز نخواهد شد. آن‌ها باید پای میز مذاکره بنشینند. ما از حضور نیروهای ناتو در این کشور دفاع می‌کنیم. یک حضور نظامی قدرتمند بهترین راه برای تامین چارچوب یک راهکاری سیاسی است.  

این مقام ارشد ائتلاف نظامی ناتو همچنین خواستار حمایت بیشتر اعضا از اوکراین شد و موضع ناتو درباره الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه را دوباره بازگو کرد.

انتهای پیام   

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.