مدال برنز تکواندو گرندپری بلغارستان برای «آرمین هادی پور»

مدال برنز گرندپری بلغارستان برای «آرمین هادی پور»ملی‌پوش گیلانی وزن ۵۸- کیلوگرم تکواندوی کشورمان با شکست مقابل تکواندوکار کره‌ای به نشان برنز مسابقات گرندپری بلغارستان ۲۰۱۹ دست‌یافت.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، روز نخست مسابقات گرندپری بلغارستان ۲۰۱۹ با پیکارهای اوزان ۵۸- و ۶۸- کیلوگرم مردان و ۵۷- کیلوگرم زنان پیگیری شد و آرمین هادی پور به مصاف رقبای وزن ۵۸- کیلوگرم رفت.

هادی پور در نخستین مرحله با قرعه استراحت روبه‌رو شده و در مرحله یک‌هشتم پایانی به مصاف آدرین ویسنته از اسپانیا رفت، رقیب ماتادور نشان برنز گرندپری ژاپن ۲۰۱۹ و نشان طلای قهرمانی اروپا ۲۰۱۸ را در کارنامه ورزشی خود دارد.

نابغه گیلانی تکواندو آسیا با نتیجه قاطعانه ۲۴ بر دو (اختلاف امتیاز ۲۰ - پایان راند دوم) مقابل ویسنته به برتری دست‌یافته و راهی مرحله یک‌چهارم پایانی شد، هادی پور در این مرحله به مصاف میخائیل آرتامونوف از روسیه رفت.

رقیب تزار سابقه قهرمانی اروپا ۲۰۱۸ را در کارنامه ورزشی خود دارد، هادی پور در دومین دیدار نیز با نتیجه ۲۴ بر چهار (اختلاف امتیاز ۲۰ - پایان در ابتدای راند سوم) مقابل رقیب باسابقه روس به برتری دست‌یافت و نشان برنز خود را قطعی کرد.

ملی‌پوش گیلانی وزن ۵۸- کیلوگرم در مرحله نیمه پایانی به مصاف تای هون کیم از کره جنوبی رفت، رقیب نامدار کره‌ای نشان برنز المپیک ریو ۲۰۱۶، نشان طلای بازی‌های آسیایی و مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۸، نشان طلای مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۷ و چندین نشان طلا، نقره و برنز مسابقات گرندپری را در کارنامه ورزشی خود دارد.

هادی پور در آخرین رنکینگ المپیکی وزن ۵۸- کیلوگرم با کسب ۳۴۶٫۳۱ امتیاز در مکان چهارم ایستاده است و تای هون کیم با کسب ۴۳۱٫۶۳ نفر دوم این وزن است، رقابت نفس‌گیر دو رقیب قدر آسیایی در راند نخست با برتری ۹ بر شش کیم خاتمه یافت، هادی پور راند دوم را طوفانی آغاز کرد و در همان نخستین دقیقه به‌تساوی ۱۱ بر ۱۱ رسید ولی این کیم باتجربه بود که این راند را با نتیجه ۱۸ بر ۱۳ به سود خود خاتمه داد، راند سوم با برتری مطلق تکواندوکار کره‌ای همراه شد و کیم با برتری ۳۰ بر ۱۷ به فینال صعود کرد.

تکواندوکار گیلانی با شکست مقابل کیم به نشان برنز گرندپری بلغارستان ۲۰۱۹ دست‌یافت و علاوه بر کسب ۱۴٫۴ امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیک موفق شد جایزه هزار دلاری این مسابقات را کسب کند.

به گزارش فارس، گرندپری ۲۰۱۹ بلغارستان G۴ است و به نفرات اول تا سوم به ترتیب ۴۰، ۲۴ و ۱۴٫۴ امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیک و پنج، سه و هزار دلار جایزه نقدی تعلق می‌گیرد، این رقابت‌ها با حضور ۳۲ تکواندوکار برتر جهان از امروز (جمعه – ۲۶ مهرماه) در هر ۴ وزن المپیکی مردان و زنان در «صوفیه» بلغارستان آغازشده و به مدت ۳ روز ادامه دارد.

هدایت تیم ملی کشورمان بر عهده فریبرز عسگری به‌عنوان سرمربی و علی‌محمد بسحاق و وحید عبدالهی به‌عنوان مربی است، میرهاشم حسینی و سروش احمدی در وزن ۶۸- کیلوگرم دیگر نمایندگان تکواندو کشورمان در این رقابت‌ها هستند.

حسینی در مرحله یک‌چهارم پایانی با شکست ۳۵ بر ۳۷ مقابل دای هون لی از کره جنوبی از دور رقابت‌ها کنار رفت، احمدی پس از پیروزی مقابل دیلان چلاموتو از فرانسه، جوادآچاب از بلژیک و عبدالرحمان وائل از مصر در مرحله نیمه پایانی به سد محکم دای هون لی از کره جنوبی مواجه شد و با شکست ۱۵ بر ۴۴ مقابل رقیب کره‌ای به نشان برنز بسنده کرد.

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.