اردن موافقتش با تمدید اجاره دو منطقه الباقوره و الغمر به رژیم صهیونیستی را رد کرد

وزارت خارجه اردن صحت اخبار منتشره در رسانه‌های رژیم صهیونیستی درباره موافقت امان با تمدید اجاره دو منطقه الباقوره و الغمر به این رژیم را تکذیب کرد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از سایت شبکه روسیاالیوم، سفیان سلمان القضاة، سخنگوی وزارت خارجه اردن تاکید کرد، تصمیم امان در اکتبر ۲۰۱۸ مبنی بر پایان دادن به اجاره دو منطقه الباقوره و الغمر به رژیم صهیونیستی نهایی و قطعی است و با انقضای این اجاره‌نامه در تاریخ دهم نوامبر ۲۰۱۹، همانطور که در مفاد "توافق‌نامه صلح" به آن تصریح شده است، این اجاره‌نامه به هیچ وجه تمدید نمی‌شود.

القضاة گفت، طرف اسرائیلی براساس متن معاهده، خواستار مذاکره با اردن پیرامون اجاره دو منطقه الغمر در جنوب بحرالمیت و الباقوره واقع در منطقه بیسان شد و دو طرف نه درباره تمدید، بلکه پیرامون پایان دادن به این اجاره‌ بحث و رایزنی کردند.

در این راستا،‌ روزنامه معاریو اسرائیل امروز (چهارشنبه) مدعی شد، پادشاه اردن موافقت کرده است که اجاره منطقه الغمر توسط رژیم صهیونیستی را برای یک سال دیگر تمدید کند.

مسؤولان وزارت‌خارجه رژیم صهیونیستی نیز ادعا کردند، اردن با اجاره این منطقه به مدت یک فصل کشاورزی دیگر (پنج تا هفت ماه) موافقت کرده است.

قرار بود اجاره اراضی الباقوره و الغمر به اسرائیل ۲۶ اکتبر سال جاری پس از گذشت ۲۵ سال از اجاره آن براساس توافق‌نامه وادی‌عربه پایان یابد.

توافق‌نامه وادی‌عربه که میان رژیم صهیونیستی و اردن به امضا رسیده است، بر این مساله تصریح دارد که اردن دو منطقه مذکور را به مدت ۲۵ سال به رژیم صهیونیستی اجاره داده است و در صورتی که امان یک سال پیش از پایان این مدت زمان، خواستار لغو این اجاره‌نامه نباشد، اجاره‌نامه به صورت خودکار قابل تمدید است.

اردن سال گذشته خواستار عدم تمدید اجاره این مناطق به رژیم صهیونیستی شد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.