اعتراض قانونگذاران هنگ‌کنگی سخنرانی کری لام را ناتمام گذاشت

فریاد قانونگذاران دموکراسی‌خواه هنگ‌کنگ، تلاش چندین باره رئیس‌ اجرایی این دولت‌شهر برای تشریح سیاست‌هایش در سخنرانی سالانه امروز (چهارشنبه) را غیر ممکن ساخت.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، شورای قانونگذاری هنگ‌کنگ شاهد صحنه‌های پرآشوبی شد و کری لام، رئیس اجرای هنگ‌کنگ پس از سر و صدای قانونگذاران که سخنرانی او را متوقف می‌کرد، از مجلس خارج شد. او دقایقی بعد بازگشت و دوباره تلاش کرد تا سخنرانی خودش را ادامه دهد اما قانونگذاران با هو کردن و شعار دادن اجازه کار به او ندادند.

رئیس شورای قانونگذاری جلسه را متوقف کرد و کری لام دوباره از این مجلس خارج شد. زمانی که کری لام از جلسه خارجی می‌شد یکی از قانونگذاران پلاکاردی را به سوی او پرتاب کرد. قانونگذاران دیگری هم تصاویری از لام به همراه داشتند که دستان او را آلوده به خون نشان می‌داد.

هنگ‌کنگ ماه‌هاست درگیر اعتراضات دموکراسی‌خواهانه شده است و معترضان از جمله خواستار استعفای کری لام و تحقیقات مستقل درباره سوءرفتارهای پلیس با تظاهرکنندگان هستند.

دولت هنگ‌کنگ همچنین با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد، کنگره آمریکا نباید در امور داخلی این دولت‌شهر دخالت داشته باشد. مجلس نمایندگان آمریکا سه‌شنبه سه لایحه به نشانه حمایت واشنگتن از معترضان دموکراسی‌خواه تصویب کرد. در بیانیه این دولت‌شهر، همچنین از سیستم سیاسی هنگ‌کنگ دفاع شده است.  

انتهای پیام

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.