کودکان قربانیان حملات جدید در لیبی؛ دولت وفاق ملی و سازمان ملل محکوم کردند

دولت وفاق لیبی و هیئت سازمان ملل در این کشور حمله هوایی نیروهای خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش "ملی" لیبی را محکوم کردند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، در پی حمله جنگنده‌های وابسته به نیروهای خلیفه حفتر به خانه‌ای در منطقه الفرناج در جنوب طرابلس، سه دختر بچه کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند. در اثر این حمله خسارت گسترده‌ای به این خانه وارد شد.

احمد المسماری، سخنگوی نیروهای حفتر به انجام این حمله اعتراف کرده و ضمن تکذیب حمله علیه غیرنظامیان مدعی شد که در این حمله یک اتاق عملیات در پایگاهی در فرناج هدف قرار گرفته است.

در مقابل اسامه علی، سخنگوی مرکز خدمات آمبولانس و اورژانس در وزارت بهداشت دولت وفاق لیبی گفت: علاوه بر سه خواهری که در این حمله کشته شدند، یک مادر و یک دختربچه دیگر نیز زخمی شدند.

اسامه علی افزود: تیم‌های آمبولانس و اورژانس اجساد را از زیر آوار این خانه که کاملا ویران شده خارج کردند.

دولت وفاق لیبی نیز در بیانیه‌ای حملات مکرر به فرودگاه‌ها و اموال عمومی و شخصی و نیز غیرنظامیان را یادآور شد.

فایز سراج، رئیس شورای ریاستی دولت وفاق لیبی نیز در بازدید از محله این حمله هدف قرار دادن غیرنظامیان در منطقه الفرناج را یک جنایت جنگی وحشیانه خواند که هرگز بدون مجازات رها نخواهد شد.

سراج دراین بازدید ضمن اطلاع از میزان خسارات وارده به این خانه و ساختمان‌های مجاور آن که شامل چند منزل شخصی، یک مسجد و دفتر وزارت بهداشت بودند، گفت: آنچه رخ داده حمله عامدانه به غیرنظامیان و محله‌های مسکونی است.

محمد الطاهر سیاله، وزیر خارجه دولت وفاق لیبی نیز ضمن هشدار نسبت به بروز فجایع انسانی که امنیت لیبی و منطقه را به خطر می‌اندازند، از رئیس شورای امنیت خواست اقدام جدی را برای مقابله با حفتر و توقف جنایات او پیش از آنکه زمان از دست برود انجام دهد.

فتحی باشاغا، وزیر کشور دولت وفاق لیبی نیز از تمامی کشورهای حامی عملیات حفتر علیه طرابلس خواست حمایت‌های خود از او و نقض حاکمیت ملی لیبی را متوقف کنند.

هیئت سازمان ملل در لیبی نیز به شدت این حمله را محکوم کرد و توقف فوری این حملات "بی‌هدف" را خواستار شد.

این هیئت تاکید کرد: این حمله تنها چند روز پس از حمله به باشگاه اسب‌سواری در منطقه جنزور در طرابلس که در آن چند کودک زخمی شدند، انجام شد.

هیئت یاد شده با تاکید دوباره بر اینکه هرگز در برابر چنین جنایات جنگی تماشاگر نخواهد بود، از اعضای شورای امنیت و هیئت‌های بین‌المللی خواست تمامی تدابیر لازم برای پایان دادن به نقض قوانین بین‌المللی حقوق بشر در لیبی را اتخاذ کنند.

انتهای پیام

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.