تاکید سناتور آمریکایی بر لزوم توقف حمایت پاکستان از تروریست‌ها

بسیاری از مقامات دولت آمریکا طی سفرهای خارجی اخیر خود به افغانستان، پاکستان و هند، مبارزه با تروریسم و بازگردانی ثبات به کشمیر را به بحث گذاشتند.

به گزارش خبرآنی به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سناتور مگی حسن به تازگی پس از سفر به اسلام‌آباد در کنار سناتور کریس وان هالن، گفت پاکستان باید دست از حمایت طالبان و دیگر گروه‌های تروریستی بردارد. به گزارش "هندوستان تایمز"، این دو مقام کنگره آمریکا طی سفر خود با عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان و قمر جاوید باجوا، فرمانده ارتش این کشور و مقاماتی از کشمیر پاکستان دیدار داشتند.

سناتور حسن پس از دیدار با عمران خان ابراز داشت: "بحث درخصوص جلوگیری از حملات تروریستی و ممانعت از اشاعه ایدئولوژی آن در دیدار با رهبران کلیدی پاکستان سودمند بود؛ برای ما مهم بود که مستقیما به رهبران ارشد پاکستان اعلام کنیم که باید از حمایت طالبان و دیگر گروه‌های تروریستی دست بردارند. علاوه بر این با بالا گرفتن تنش‌ها در کشمیر، مسئله حیاتی این است که راه‌های کاهش این ناآرامی‌ها در هر دو طرف را پیدا کنیم".

این سناتور دموکرات در ادامه گفت: "چندین چیز آشکار است: یکی اینکه پاکستان به حمایت و پناه دادن به طالبان دامن می‌زند، در مورد القاعده نیز این چنین رفتار می‌کند؛ داعش نیز حضوری جدی در افغانستان دارد که تهدیدی مستقیم علیه سرزمین خود ما به شمار می‌رود".

این دو مقام کنگره آمریکا در افغانستان به دیدار اشرف غنی، رئیس‌جمهوری این کشور، عبدالله عبدالله، رئیس‌ اجرایی کشور، فرماندهان ارشد ارتش آمریکا و دیگر مقامات نظامی رفتند و اقدامات مقابله با تروریسم و نیز قاچاق مواد را به گفتگو گذاشتند. وان هالن و حسن از کشمیر پاکستان نیز دیدار کردند و خواستار آرام کردن اوضاع درخصوص این منطقه مورد مناقشه شدند.

هند مقصد بعدی مگی حسن بود که در آن با رهبران سیاسی و مقامات رده‌بالای سفارت آمریکا به بحث درخصوص اوضاع کشمیر و روابط دوجانبه آمریکا و هند پرداختند.

دولت هند در ماه اوت، وضعیت خودمختاری جامو و کشمیر -که پاکستان نیز ادعای حکمرانی بر آن دارد- را لغو کرد. این اقدامِ هند، واکنش اسلام‌آباد را در پی داشت و سطح روابط دیپلماتیک میان این دو کشور همسایه کاهش یافت.

انتهای پیام

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.