دیدار مفصل سید حسن نصرالله و جبران باسیل درباره پرونده‌های داخلی لبنان

دبیرکل حزب‌الله لبنان در جریان دیدار با وزیر امور خارجه و رئیس جریان آزاد ملی این کشور بر لزوم تامین ثبات اقتصادی از طریق اتخاذ اقدامات لازم در حوزه اقتصاد تاکید کرد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از پایگاه خبری العهد، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان با جبران باسیل، رئیس جریان آزاد ملی و وزیر امور خارجه این کشور دیدار کرد.

در جریان این دیدار که وفیق صفا، مسؤول ارتباطات و هماهنگی حزب‌الله نیز حضور داشت، تحولات منطقه‌ای و وضعیت داخلی مورد بررسی قرار گرفت.

دو طرف در جریان این دیدار بر سر ضرورت برقراری ثبات اقتصادی از طریق اتخاذ تمامی اقدامات لازم برای کنترل وضعیت اقتصادی و بهبود آن و همچنین لزوم همکاری جهت افزایش منابع مالی دولت، تصویب بودجه سال ۲۰۲۰ و اصلاحات ریشه‌ای برای بهبود اوضاع مالی و اقتصادی به اتفاق‌نظر رسیدند.

سید حسن نصرالله و جبران باسیل همچنین بر تغییر وضعیت از اقتصاد رانتی به اقتصاد تولید کننده، لزوم کاهش کسری بودجه و حل مشکلات آوارگان تاکید کردند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان و وزیر امور خارجه لبنان در جریان این دیدار درخصوص اهمیت حفظ ثبات سیاسی و امنیتی و همچنین افزایش نقش پارلمان و دولت و فعال سازی موسسات نظارتی و گسترش مبارزه با فساد در این کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

این دیدار از اندک دیدارهای دو شخصیت محسوب می‌شود و معمولا در شرایط سیاسی حساس برگزار می‌شود. این دیدار همزمان با اعمال فشارهای آمریکا بر حزب‌الله لبنان مرتبط با افزایش تحریم‌ها بر حزب و به موازات سرگرمی دولت به بررسی بودجه ۲۰۲۰ و فشارهای بین‌المللی است که از دولت لبنان می‌خواهد اصلاحاتی مطلوب برای استفاده از مصوبه‌های کنفرانس سیدر صورت دهد.

انتهای پیام

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.