دیدار هیئتی از دولت نجات ملی یمن با سفیر فرانسه در مسقط

هیئتی از دولت نجات ملی یمن دیداری در مسقط با سفیر فرانسه در یمن داشت که طی آن آخرین تحولات داخلی و منطقه‌ای مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرآنی، به نقل از شبکه خبری "المسیره"، هیئت دولت نجات ملی یمن در مسقط با کریستین تستوت، سفیر فرانسه در یمن و نیز معاون سفیر فرانسه در عمان دیدار کرد.

این هیئت یمنی در جریان این دیدار توضیحاتی در خصوص واقعیت اوضاع یمن ارائه داد و اعلام کرد: تجاوزات عربستان به یمن نه تنها متوقف نشده است، بلکه روند این تجاوزات حتی در زمینه انسانی نیز تشدید شده است، نیروهای ائتلاف متجاوز عربی تعدادی از کشتی‌های تجاری را توقیف و محاصره و محدودیت‌های اقتصادی خود را تشدید کرده‌اند.

هیئت ملی یمن در جریان این دیدار اعلام کرد: متجاوزان سعودی تا به این لحظه از ارائه هرگونه تصور واقعی برای توقف تجاوزات و محاصره یمن مطابق با ابتکار عمل ارائه شده (طرح پیشنهادی مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن) و هر اقدام بشردوستانه دیگر خودداری کرده‌اند و این امر نشان دهنده این است که عربستان و حامیان آن همچنان بر ادامه تجاوز و محاصره یمن تاکید دارند.

 این هیئت یمنی هشدار داد: عربستان باید مسئولیت تمامی پیامدهای احتمالی ادامه تجاوز علیه ملت یمن را بر عهده بگیرد.

در همین راستا، سفیر فرانسه نیز در جریان این دیدار نسبت به برقراری امنیت، ثبات و صلح در یمن ابراز امیدواری کرد و طرح شورای ریاستی یمن برای توقف یکجانبه شلیک موشک‌های بالستیک و حملات پهپادی را گامی مثبت در مسیر تحقق صلح قلمداد کرد.

سفیر فرانسه در یمن با اشاره به تلاش‌های پاریس در همسو کردن دیدگاه‌ها در سطح منطقه‌ای برای ایجاد راهکار ریشه‌ای در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی که به کاهش تنش‌ها در منطقه کمک کند، پرسشی را در مورد گام‌های سیاسی که تحت نظارت سازمان ملل در یمن می‌تواند برداشته شود، مطرح کرد.

انتهای پیام

برچسب ها :

دیدار هیئتی فرانسه

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.