گزارش مقامات اطلاعاتی هند از تلاش یک گروه تروریستی برای ترور مودی

نخست‌وزیر پاکستان به تازگی از وجود ۳۰ تا ۴۰ هزار تروریست آموزش‌دیده در کشورش صحبت کرد. حال آژانس‌های امنیتی هند از احتمال انجام عملیات "پرچم دروغین" توسط این تروریست‌ها در کشمیر خبر داده‌اند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، طبق گزارش روزنامه "تایمز آو ایندیا"، آژانس‌های اطلاعاتی هند درخصوص برنامه‌ریزی گروه شبه نظامی "جیش محمد" برای هدف قرار دادن نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند و آجیت دووال، مشاور امنیت ملی او هشدار داده‌اند.

سازمان ملل گروه مذکور را در شمار سازمان‌های تروریستی آورده است؛ هدف عمده این گروه، جدا کردن کشمیر از هند و الحاق آن به پاکستان است. جیش محمد از زمان تاسیس آن در سال ۲۰۰۰، حملات متعددی در کشمیر هند ترتیب داده است؛ حمله انتحاری شهر پولواما در چهاردهم فوریه، یکی از این موارد بوده که جان ۴۰ نفر از نیروهای مسلح هند را گرفت.

بر اساس گزارش تایمز آو ایندیا، منابع اطلاعاتی هند مدعی شده‌اند جیش محمد در حال آماده‌سازی تیمی برای هدف قرار دادن دو مقام مذکور دولت هند است تا انتقام لغو وضعیت خودمختاری کشمیر توسط دولت هند را بگیرد.

خبرگزاری "اِی ان آی" هند در نقل قولی از آژانس‌های اطلاعاتی این کشور، از تلاش احتمالی یک گروه تروریستی هشت تا ۱۰ نفره (از اعضای جیش محمد) برای انجام حمله انتحاری در پایگاه‌های هوایی اطراف جامو و کشمیر -و داخل این منطقه- خبر داده است.

عمران خان پیش از شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل، درخصوص اشاعه خشونت در کشمیر به تروریست‌ها هشدار داده است؛ او می‌گوید نهادهای دولت هند در انتظار "هر بهانه‌ای" هستند تا سرکوب مردم کشمیر را از سر بگیرند.

در پی حمله هوایی هند در منطقه بالاکوت پاکستان که جهت "نابود کردن تاسیسات تروریستی تحت اداره جیش محمد" انجام گرفت، تنش‌ها میان این دو کشور مسلح هسته‌ای بالا گرفت. حمله مذکور در تلافی خون پرسنل امنیتی هند در پولواما انجام گرفته بود.

روز بیست و هفتم فوریه، پاکستان در واکنشی تلافی‌جویانه به حمله سحرگاهی هند، یک جت جنگنده این دولت را طی نبرد هوایی سرنگون ساخت؛ یک جنگنده اف-۱۶ متعلق به نیروی هوایی پاکستان نیز طی این درگیری سرنگون شده بود.

این اختلافات طی اولین هفته از ماه اوت که دولت هند اقدام به منسوخ کردن وضعیت خودمختاری جامو و کشمیر کرد، بیش از پیش افزایش یافت؛ پاکستان در پی این اقدام هند، سطح روابط دیپلماتیک با این کشور را کاهش داد و خروج کمیساریای عالی هند در اسلام‌آباد را خواستار شد. قطع کردن مراودات تجاری و ارتباطی با دهلی نو نیز از دیگر اقدامات اسلام‌آباد در مناقشه با هند بوده است.

انتهای پیام

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.