کپسول باری ژاپنی به فضا پرتاب شد

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از اسپیس، سازمان فضایی ژاپن(JAXA) به طور موفقیت آمیز یک کپسول باری رباتیک را همراه یک موشکH-lllB  به ایستگاه فضایی بین المللی فرستاد. این در حالی است که در اصل قرار بود این کپسول ۲ هفته قبل به فضا پرتاب شود اما به دلیل آتش سوزی این عملیات انجام نشد.

کپسول رباتیک  H-II Transport Vehicle-۸ یا HTV-۸ شب گذشته همراه ۴ تن ذخایر و باتری ها و نمونه اولیه یک سیستم ارتباط لیزری از مرکز فضایی تانگاشیما در جنوب ژاپن به فضا پرتاب شد.

طبق تخمین کارشناسان این کپسول روز شنبه به ایستگاه فضایی بین المللی می رسد. خدمه ایستگاه فضایی بین المللی با استفاده از بازوی رباتیک Canadarm۲ این کپسول را در فضا کنترل خواهند کرد. 

قرار است باتری هایی که با این کپسول به فضا فرستاده شده اند، طی ۵ راهپیمایی فضایی در ماه اکتبر در ایستگاه فضایی بین المللی نصب می شوند.

سازمان فضایی ژاپن ابتدا تصمیم داشت این کپسول را در ۱۰ سپتامبر به آسمان پرتاب کند. اما به دلیل آتش سوزی در پد پرتاب موشک، این عملیات به تعویق افتاد. شرکت « میتسوبیشی هوی اینداستریز» که پیمانکار اصلی موشک های  ژاپنیH-lllB است بعدا اعلام کرد دلیل احتمالی آتش سوزی ایجاد الکتریسته ساکن هنگام سوختگیری بوده است.

برچسب ها :

کپسول ژاپنی پرتاب

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.