عادت به مطالعه در جامعه باید تسری یابد

معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان شمالی گفت: باید تلاش کرد عادت به مطالعه در جامعه تسری یابد چون معتقدیم کتاب مائده آسمانی و غذای روح آدمی است.

به گزارش خبرآنی، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی؛ ولی الله حیاتی افزود: کتاب همچون اقیانوس بیکرانی است که ناشناخته های بسیاری دارد و هرکس به فراخور حالش دل به ژرفای آن می سپارد.

وی با اشاره اهمیت کتاب و مطالعه آن اظهار کرد: در این دریای عمیق معرفت گوهرهای نابی وجود دارد و از دیر باز حافظ و احیاء کننده تفکر و اندیشه های والا بوده و به عنوان یک وسیله مطمئن و کارآمد در بهینه سازی فضای فرهنگی جامعه موثر است.

وی تصریح کرد: خداوند رحمان معجزه ابدی پیامبر خاتم را کتاب قرارداده است کتابی که سرآمد سایر کتب است آیین آسمانی ما پرچمدار کتاب و کتابخوانی است و در فرهنگ غنی ایرانی توجه به علم و دانش اصلی بنیادین است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان شمالی، بیان کرد: یکی از مهمترین دغدغه های مقام معظم رهبری (مدضله العالی)توجه به امر کتابخوانی است که تاکنون بارها بر این موضوع تاکید داشته که در جامعه اسلامی کتابخوانی باید همگانی و فراگیر شود.

حیاتی با بیان اینکه مطالعه کتاب به عنوان یک امر ضروری و اساسی در جامعه تسری یابد، خاطرنشان کرد: در همین راستا برگزاری نمایشگاه کتاب استان این امکان را در اختیار اهالی قلم و دوستداران کتاب قرار می دهد تا به آثار مورد علاقه خود دست یابند، از این رو از عموم مردم فهیم و فرهیخته استان ، اهالی فرهنگ و هنر، اساتید دانشگاه، دانشجویان و دانش آموزان دعوت به عمل می آید در این رویداد بزرگ فرهنگی شرکت کنند.

گفتنی است یازدهمین نمایشگاه کتاب خراسان شمالی از ١٠ تا ١٥ مهرماه با تخفیف ٣٠ درصدی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می شود.

انتهای پیام

برچسب ها :

مطالعه جامعه

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.