حزب کارگر خواستار پاسخگویی جانسون درباره اتهام تعارض منافع شد

یک عضو وابسته به حزب کارگر پارلمان انگلیس از بوریس جانسون خواسته درباره ادعاهای مطرح شده علیه او از سوی روزنامه‌ها مبنی بر تعارض منافع احتمالی در دادن مبلغی از سرمایه‌ دولتی به یک زن آمریکایی در دوران تصدی شهرداری لندن توضیح دهد.

به گزارش خبرآنی، گزارش روزنامه ساندی‌تایمز در مورد تعارض منافع احتمالی ریشه در ارتباط بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس با جنیفر آرکوری، مدل و کارآفرین تکنولوژی دارد که هفت سال پیش به لندن نقل مکان کرد.

طبق گزارش این روزنامه، ۱۲۶ هزار پوند از بودجه عمومی دولت در اختیار آرکوری قرار گرفته و همچنین اجازه دسترسی به سه ماموریت تجاری خارجی که جانسون سرپرستی آن را بر عهده داشته، به او داده شده است.

جان تریکت، وزیر سایه دفتر کابینه اظهار کرد، جانسون باید درباره این ادعا به طور کامل توضیح دهد.

تریکت در بیانیه‌ای اظهار کرد: بوریس جانسون باید گزارشی کامل از اقداماتش در ارتباط با این اتهامات بسیار جدی و مهم مبنی بر سوء استفاده از اموال دولتی در دوران تصدی شهرداری لندن ارائه کند.

وی افزود: مردم حق دارند بدانند که این سرمایه چرا و چگونه به نفع یک دوست نزدیک و بدون در نظر گرفتن دلیل قانونی آن استفاده شده است.

تریکت در ادامه اظهار کرد: نمی‌توان از این مساله چشم‌پوشی کرد. در این ماجرا مساله راستی و درستی مردی مطرح است که حالا رهبری کشورمان را در دست دارد و به نظر می‌رسد اینطور فکر می‌کند که می‌تواند از هر اتهامی فرار کند.

به نوشته ساندی‌تایمز، آرکوری که اکنون ۳۴ سال دارد، گفته است: هر کمک مالی‌ای که از سوی شرکت‌های من دریافت شده و هر ماموریت تجاری‌ای که به آن پیوسته‌ام کاملا با توجه به نقشم به عنوان یک تاجر قانونی صورت گرفته است.

او به ماهیت ارتباطش با جانسون اشاره‌ای نکرد.

دفتر نخست وزیری انگلیس هم هنوز در این باره اظهار نظری نکرده است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.