آشوب درون حزبی؛ طرح برکناری معاون جرمی کوربین ناکام ماند

اپوزیسیون اصلی بریتانیا موسوم به حزب کارگر در تلاش برای فرونشاندن اختلافات داخلی برآمد؛ تلاش یکی از متحدان نزدیک جرمی کوربین برای برکناری معاون حزب اعتراضاتی را درون این جنبش به پا کرد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، گرچه تلاش برای عزل تام واتسون با دخالت جرمی کوربین، رهبر حزب اپوزیسیون کارگر ناکام ماند اما این مناقشه ابعادی از اختلافات درونی را فاش کرد؛ آن هم در شرایطی که احتمال برگزاری یک انتخابات پارلمانی زودهنگام ظرف چند ماه علیه یک دولت محافظه‌کار و نخست‌وزیری که برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در تاریخ ۳۱ اکتبر تلاش می‌کند، وجود دارد.

تام واتسون، سیاستمدار حزب کارگر که در سپتامبر ۲۰۱۵ برای معاونت این حزب برگزیده شد، در جمع حامیانش گفت: قصد داشتیم برای مبارزه با بوریس جانسون (نخست‌وزیر کنونی بریتانیا) اینجا باشیم و دیدگاه مثبت خودمان را برای کشور در انتخابات پارلمانی تشریح کنیم و گمان می‌کنم این برنامه در روز اول تضعیف شد.

برخی از دیدگاه‌های واتسون خصوصا درباره بریگزیت، بسیاری از حامیان جناح چپگرای کوربین را خشمگین می‌کند اما به مزاق جناح میانه‌روی حزب کارگر خوش می‌آید. او از حامیان سرشناس برگزاری یک رفراندوم دوم بریگزیت است و از حزب کارگر می‌خواهد تا در رای‌گیری‌های بعدی از ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا حمایت کنند.     

کوربین و بسیاری از متحدانش تمایلی به موضع‌گیری ندارند، خصوصا اینکه نگرانند رای‌دهندگان حامی حزب کارگر را که در رفراندوم ژوئن ۲۰۱۶ از بریگزیت حمایت کردند، از دست بدهند. حزب کارگر به تازگی به سمت حمایت از یک رفراندوم دوم در هرگونه توافق بریگزیت حرکت کرده و قرار است در روزهای آتی رایزنی‌های بیشتر درباره موضع حزب در کنفرانس انجام شود.

جون لانسمان، موسس گروه حامی کوربین روز جمعه پیشنهاد حذف سمت واتسون را مطرح کرد. بسیاری از قانونگذاران مخالفت کردند و تونی بلر،‌نخست‌وزیر پیشین از حزب کارگر این اقدام را "غیر دموکراتیک، ویرانگر و به لحاظ سیاسی خطرناک" توصیف کرد. پیش از بررسی کمیته اجرایی ملی حزب کارگر، جرمی کوربین برای فیصله دادن ماجرا پیشنهاد داد تا این نهاد به بررسی نقش معاون رهبر حزب بپردازد.

انتهای پیام

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.