پشت پرده مذاکرات اقتصادی محرمانه میان دولت لبنان و حزب‌الله

روزنامه الاخبار لبنان از دیدارهای محرمانه میان نمایندگان دولت لبنان و حزب‌الله برای بررسی راه‌حل مشکلات اقتصادی در این کشور خبر داد.

به گزارش خبرآنی، روزنامه الاخبار لبنان نوشت: از حدود دو هفته پیش مذاکرات محرمانه اقتصادی میان حزب الله لبنان و جریان المستقبل در مقر دولت آغاز شده است. از چند سال پیش کانال‌های مذاکرات سیاسی میان دو طرف با نظارت نبیه بری، رئیس‌ پارلمان لبنان باز شده بود اما بعدا این مذاکرات متوقف شد. بعد از آن برخی فکر می‌کردند که نشست حزب الله و المستقبل بر روی یک میز بعید است اما اکنون این اتفاق افتاده است.

این روزنامه نوشت: سعد حریری، نخست‌وزیر و رهبر جریان المستقبل لبنان از ۱۰ روز پیش وارد این مذاکرات اقتصادی مشترک با حزب الله شده و حزب الله از آن استقبال کرده است. حریری با رهبری حزب الله تماس برقرار کرده و تأکید کرده که تیم اقتصادی‌اش با گروه‌های سیاسی نشست برقرار می‌کند و نظرات آن‌ها را درباره پرونده‌های اقتصادی جویا می‌شود. سعد حریری ابراز امیدواری کرده بود که حزب الله در این جلسات حضور داشته باشد. حزب الله نیز موافقت کرده و تیمی شامل علی فیاض و حسین الحاج حسن و عبدالحلیم فضل الله را برای مذاکره با تیم حریری تعیین کرد. تیم حریری شامل ندیم المنلا، نبیل یموت و هازار کرکلا است. دو جلسه تشکیل شده و جلسه سوم هفته آینده خواهد بود.

این روزنامه نوشت: تاکنون هیچ جزئیاتی از این نشست‌ها فاش نشده است اما منابع می‌گویند تمامی مسائل در این نشست‌ها مطرح می‌شود از بودجه گرفته تا نشست سیدر و مسائل دیگر. دو طرف مشغول ایجاد زمینه مشترکی برای تمامی پرونده‌ها هستند. از جمله مهم‌ترین نکاتی که توافق درباره آن حاصل شده نظام مربوط به قوانین مبارزه با فساد است که باید به سرعت تصویب شود. توافقی درباره قانون معاملات و کاهش کسری بودجه جدید وجود دارد اما اختلافاتی جدی درباره موضوع مالیات‌ها وجود دارد.

انتهای پیام

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.