احتمال تکرار تامین سرمایه دیوار مرزی از بودجه پنتاگون

مقامات ارشد دولت ترامپ در حال در نظر گرفتن برنامه‌ای برای تخصیص میلیاردها دلار سرمایه مضاعف از بودجه نظامی برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک هستند.

به گزارش خبرآنی، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در سال ۲۰۱۶ در کمپین خود وعده ساخت دیوار مرزی میان آمریکا و مکزیک را داد و همچنان در جمع حامیان خود بر ساخت چنین دیواری تاکید دارد.

به گزارش مجله نشنال ریویو، ترامپ می‌خواهد مانعی ۸۰۰ کیلومتری تا پیش از انتخابات ۲۰۲۰ در مرز با مکزیک ساخته شود. با این حال، طرح‌های دولت نشان می‌دهند که ساخت این دیوار ۱۸.۴ میلیارد دلار سرمایه نیاز خواهد داشت که مبلغی بسیار بیشتر از بودجه‌ای است که دولت به طور علنی اعلام کرده است.

کاخ سفید هم‌اکنون ۵ میلیارد دلار از بودجه امنیت ملی درخواست کرده تا بخش‌هایی از هزینه‌های مربوط به این ساخت و ساز در سال آینده میلادی را پوشش دهد. اگر تخصیص این بودجه تصویب نشود، دولت طرح‌هایی را برای تکرار اقداماتش در سال مالی فعلی و تخصیص ۳.۶ میلیارد دلار دیگر از بودجه پنتاگون در نظر خواهد گرفت.

مجلس نمایندگان آمریکا متعهد شده که با هرگونه تخصیص بودجه به ساخت دیوار مرزی مخالفت کند و در بودجه سال ۲۰۱۹ نیز بودجه این ساخت و ساز را تصویب نکرد. بنابراین دولت ترامپ تصمیم گرفت که کنگره را برای دریافت سرمایه مورد نیاز خود دور بزند.

اگر حتی یکی از درخواست‌های دولت برای تامین سرمایه این طرح به ثمر بنشیند، دست‌کم ۷.۲ میلیارد دلار بدون تصویب کنگره به این طرح اختصاص داده خواهد شد.

روزنامه واشنگتن پست اسنادی به دست آورده که نشان می‌دهند، هزینه ساخت این موانع مرزی حدود ۳۶ میلیون دلار در هر مایل خواهد بود. مانع ۲۰۰ مایلی‌ای که طرح ساخت آن ارائه شده، در زمین‌هایی ساخته خواهد شد که دولت هم‌اکنون آن‌ها را در اختیار ندارد و باید از طریق تملک اجباری یا خرید آن‌ها را به دست آورد.

جارد کوشنر، مشاور ارشد کاخ سفید در روز ۱۱ سپتامبر سال جاری میلادی ریاست جلسه‌ای را بر عهده داشت که طی آن طرح‌هایی درباره چگونگی جبران بودجه انتقالی ۳.۶ میلیارد دلاری از پنتاگون بررسی شد.

انتهای پیام

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.