شرایط حضور دانشجویان مشمول سربازی در پیاده‌روی اربعین 98 + جزئیات

به گزارش گروه دانشگاه پایگاه خبری خبرآنی، سید مهدی تقوی معاون اجتماعی سازمان وظیفه عمومی ناجا در خصوص جزئیات شرایط حضور  دانشجویان مشمول سربازی در پیاده‌روی اربعین 98 گفت: امسال سازمان نظام‌ وظیفه ناجا جهت تسهیل در رفتن دانشجویان به کربلای معلی برای مشمولان طرح ویژه‌ای قائل شده است.


وی ادامه داد: دانشجویان قبلاً با تقدیم وثیقه برای حضور در مراسم اربعین اقدام می‌کردند که امسال این ودیعه برداشته شد تا همه دانشجویان بتوانند با ثبت درخواست از طریق اینترنت و بعد از تأییدیه دانشگاه در این حماسه بزرگ شرکت کنند.

تقوی افزود: با اتخاذ مؤلفه‌های لازم جهت تسریع بخشیدن به امورات زائرین محترم اربعین مجوز خروج با سرعت بیشتری صادر می‌شود.

معاون اجتماعی سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: دوره زمانی این طرح از 7 مهر تا 2 آبان به مدت یک ماه به نیت اربعین پیش‌بینی‌شده است که مشمولان بتوانند از آن استفاده کنند.

وی تصریح کرد: مشمولان این طرح به چند دسته تقسیم می‌شوند. دسته‌ای که معافیت تحصیلی دارند و باید در وهله اول از دانشگاه اقدام کرده و ما نیز بعد از درخواست دانشگاه و انجام بررسی‌های لازم از طریق ثبت‌نام در سامانه اجازه اخذ پاسپورت را صادر خواهیم کرد.

سرهنگ تقوی افزود: دسته‌ای دیگری از دانشجویان که معافیت تحصیلی ندارند و یا ورودی‌های امسال هستند، می‌توانند هرچه زودتر با گرفتن پذیرش دانشگاه به‌صورت موقت ادامه مراحل را انجام بدهند.

وی ادامه داد: عده‌ای دیگری نیز در فرجه معرفی بوده و یا فارغ‌التحصیل دیپلم هستند و یا یک سال فرجه معرفی دارند. این افراد یا قصد خدمت سربازی دارند و یا می‌خواهند ادامه تحصیل بدهند. این دسته می‌توانند با کد ملی ثبت درخواست را انجام بدهند.

معاون اجتماعی سازمان وظیفه عمومی ناجا افزود: ورود و ثبت‌نام در سامانه سماح با گوشی تلفن همراه نیز امکان‌پذیر است که تمامی افراد با ثبت مشخصات لازم در این سامانه و اخذ مجوز لازم می‌توانند جهت گرفتن پاسپورت اقدام کنند.

وی ادامه داد: امید است که بتوانیم بیش از این در حوزه فرهنگی به جوانان کمک کنیم تا با امامت و واقعه عاشورا بیشتر آشنا شده و از این سفر معنوی بهره ببرند.

وی اظهار کرد:  آن دسته از دانشجویانی که غیبت دارند، اگر معافیت تحصیلی گرفته باشند هیچ مشکلی برای اربعین ندارند. اما دانشجویانی که معافیت تحصیلی آن‌ها تمام‌شده است و در حال غیبت هستند به صورت قانونی باید به خدمت سربازی بروند چراکه از فرصت معافیت تحصیلی استفاده کرده‌اند و این افراد محدودیت خواهند داشت.

سرهنگ تقوی در پایان گفت: دانشجویان خارج از کشور نیز تابع مقررات وزارت علوم و وزارت بهداشت دارای معافیت تحصیلی هستند که هیچ محدودیتی در این طرح ندارند. می‌توانند از دانشگاهی که در آن درس می‌خوانند مجوز گرفته به ایران بیایند و از ایران برای رفتن به کربلا هیچ مشکلی نخواهند داشت.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.