نماینده سازمان ملل: به نظر یمن از صلح دور می‌شود

فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن گفت: به نظر می‌رسد یمن در حال دور شدن از صلحی است که همه برای تحقق آن تلاش می‌کنیم.

به گزارش خبرآنی، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الأوسط، مارتین گریفیث، فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن در جریان نشست شورای امنیت برای بررسی اوضاع یمن، با اشاره به حمله پهپادی اخیر جنبش انصارالله به پالایشگاه‌های شرکت نفت آرامکو در بقیق و خریص اظهار کرد: به نظر می‌رسد یمن در حال دور شدن از صلحی است که همه ما به دنبال تحقق آن هستیم.

وی ادعا کرد: اینگونه اقدامات خطرناک می‌تواند یمن را وارد یک آتش منطقه‌ای کند و فرصت‌های درگیری منطقه‌ای را افزایش می‌دهد. این به هیچ وجه برای یمن خوب نیست بلکه وحشتناک است.

گریفیث گفت: به طور کلی مشخص نیست که چه کسی پشت این حمله بوده است اما این واقعیت که حوثی‌ها مسؤولیت این حمله را بر عهده گرفته‌اند به اندازه کافی بد است.

وی در ادامه خواستار برداشتن یک "گام جسورانه" در جهت برقراری صلح در یمن شد.

این مقام بین‌المللی با اشاره به اوضاع جنوب یمن نیز گفت: عربستان سعودی به شدت بر میانجیگری برای حل و فصل اوضاع متمرکز است و نقش میانجیگر را ایفا می‌کند.

وی ادامه داد: ما پیشرفت محدودی را در زمینه اجرای توافقنامه استکهلم داشته‌ایم و ششمین جلسه کمیته هماهنگی استقرار دوباره نیروها در یک فضای مثبت برگزار شد. ساز و کار سه جانبه، اولین ابتکار عمل مشترک از زمان امضای توافقنامه استکهلم است.

گریفیث از طرفین درگیر در یمن خواست تا به پیشنهاد اصلاح شده درباره حدیده پاسخ مثبت دهند.

در همین راستا، مارک لوکوک، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه حملات انصارالله به تأسیسات نفتی عربستان را محکوم کرد.

وی بار دیگر بر درخواست آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل از طرف‌های درگیر در یمن برای خویشتن‌داری و جلوگیری از تشدید تنش تأکید کرد.

لوکوک در ادامه به اوضاع اسف بار یمن در پی تداوم جنگ در این کشور اشاره کرد.

کارن پیرس، نماینده انگلیس در سازمان ملل نیز حمله به آرامکو را محکوم کرد و آن را "غیرقابل توجیه" خواند.

وی در این باره گفت: تهدید مناطق غیرنظامی و زیربناهای تجاری به منزله نقض قانون بین‌المللی است. در حال حاضر در حال ارزیابی آنچه اتفاق افتاده و اینکه چه کسی مسؤول آن بوده، هستیم.

این مقام انگلیسی در ادامه ابراز امیدواری کرد که پاسخ یکپارچه بین‌المللی به این حملات "وحشتناک" داده شود.

کلی کرفت، نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز در سخنانی طرف‌های یمنی را به مشارکت در گفت‌وگوهای پیشنهادی عربستان تشویق کرد.

انتهای پیام

برچسب ها :

نماینده سازمان

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.