رشد ۱۵۶ درصدی تشکل‌های دانشجویان «علوم پزشکی»/ تقاضای ۸۰هزار دانشجو برای دریافت «خوابگاه»

 به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، سیما سادات لاری، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در نشست خبری تشریح دستاوردهای دولت، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: فراهم آوردن امکانات رفاهی در شأن دانشجویان دانشگاہ‌های علوم پزشکی از جمله اولویت‌های ماست، اما زیر ساخت‌های ما هنوز کافی نیست.

وی با بیان اینکه در این معاونت یکسری سیاست‌هایی در راستای دولت تدبیر و امید وجود دارد که دانشگاہ‌ها امن باشند و امنیت دانشگاهها حفظ شود و سایر نهادها در دانشگاہ‌ها دخالت نکنند، گفت: گسترش فرهنگ باز سیاسی، فراهم آوردن امکانات رفاهی در دانشگاہ‌های علوم پزشکی و ایجاد فضای امن خواسته رهبر معظم  است که ما سعی در انجام این فعالیت‌ها داریم اما با کمبود زیرساخت‌ها مواجهیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت به تعداد تشکل‌های دانشگاہ‌های علوم پزشکی اشارہ کرد و افزود: تعداد تشکل‌های دانشجویی در دولت تدبیر و امید به چندین برابر افزایش پیدا کردہ است؛ به طوری که 156 درصد نرخ رشد در این حوزه داشتیم و در حال حاضر 18 هزار عضو علمی و 450 هزار نفر کارکنان در دانشگاہ‌های علوم پزشکی در حال فعالیت هستند.

لاری  به انتخابات پیش رو اشارہ کرد و گفت: تعامل ما با نهادهای درونی و بیرونی همچون وزارت کشور، وزارت اطلاعات، قوہ قضاییه و... تاثیرگذار در مسائل فرهنگی برقرار خواهد شد که در صورت عدم تعامل دچار مشکل خواهیم شد.

وی با اشارہ به چالش‌های پیش روی این معاونت، گفت: تحریم‌ها موجب شدہ تا بودجه های دانشجویی کمتر شدہ است که این تورم پاسخگوی رفاہ دانشجویان نیست.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بھداشت با بیان اینکه ۲۱ پروژہ خوابگاهی ویژہ دانشجویان علوم پزشکی داریم، افزود: در حال حاضر 21 پروژہ خوابگاهی داریم که 20 تا 30 درصد آن تکمیل شدہ است و با رایزنی‌های انجام شدہ امیدواریم بتوانیم سایر پروژہ ها را تکمیل کنیم.

لاری با بیان اینکه 50 تشکل اصلاح طلب و 101 اصولگرا در دانشگاہ ها وجود دارد، گفت : این در حالی است که در گذشته دانشگاہ ها از تشکل برخوردار نبودند.

وی با اشاره به تقاضای 80 هزار دانشجو برای خوابگاہ، افزود: 66 درصد خوابگاہ ها دولتی هستند، 329 خوابگاہ ملکی داریم و 521 خوابگاہ دانشجویی نیز استیجاری هستند.

ادامه دارد/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.