ضرورت پرداخت بدهی شرکتهای دانش بنیان از درآمدهای آینده

به گزارش خبرنگار خبرآنی، عطاالله ربانی با اشاره به نقش و جایگاه صندوق نوآوری و شکوفایی در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان گفت: پیشنهاد می دهیم برای حمایت بیشتر از شرکت‌های دانش بنیان، دستگاه‌های مختلفی که از این شرکت‌ها حمایت می‌کنند کمک کنند تا آنها بدهی‌های خود را از محل‌ درآمدهایی که در آینده کسب خواهند کرد پرداخت کنند.

وی افزود: حوزه دانش بنیان حوزه‌ای است که وقتی ایده‌ای شکل می‌گیرد تا به بازار وارد شده و تجاری‌سازی شود فرایند طولانی دارد لذا باید شرکت‌های دانش بنیان را در این زمینه درک کرد.

ربانی گفت: در وضعیتی که فعالیت‌های اقتصادی در سایر حوزه‌ها با سختی‌های خاصی مواجه شده است، به نظر می‌رسد فضا برای شرکت‌هایی که توان دانشی و فناورانه دارند بهتر از بقیه بخش‌ها فراهم است. تحریم‌ها باعث شده تا محصولات فناورانه در اولویت‌های تحریم قرار گیرند بنابراین شرکت‌هایی که توان دارند تا فناوری‌ها را برای شرایط جدید تغییر دهند، این‌ها شرایط بهتری دارند، کما اینکه الان هم مشاهده می‌شود در برخی از این شرکت‌های فناور که محصولات تولیدی این‌ها تحریم شده است، از تقاضاهای چند برابری برخوردار شده‌اند.

رئیس پارک علم و فناوری البرز ادامه داد: بنابراین حوزه اشتغال شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان خیلی بهتر شده است. تصور من این است که شرکت‌های دانش‌بنیان از رشد کمی و کیفی خوبی طی سال‌های اخیر در کشور برخوردار بوده‌اند.

ربانی، سرمایه در گردش را از مشکلات جدی شرکت‌های دانش بنیان و فناور عنوان کرد و گفت:  در بانک‌های معمولی منابع حمایتی مناسب وجود ندارد و سود بسیار زیادی از شرکت‌ها می‌گیرند، اما صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق‌های پژوهش و فناوری در استان‌ها، با تسهیلات ارزان قیمتی که در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهند، یا تسهیلی که برای در اختیار قرار گرفتن این تسهیلات می‌توانند انجام دهند، کمک بسیار زیادی به شرکت‌ها کرده‌اند.

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.