پنتاگون: کردهای سوریه استحکامات‌شان در منطقه امن را برمی‌چینند

پنتاگون از آغاز برچیدن استحکامات نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) در منطقه امن در شمال سوریه توسط این نیروها خبر داد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، پنتاگون با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) روند برچیدن استحکامات‌شان در منطقه امن در شمال سوریه را آغاز کرده‌اند.

در این بیانیه آمده است: طی ۲۴ ساعت پس از گفت‌وگوی تلفنی وزرای دفاع آمریکا و ترکیه درباره منطقه امن در شمال شرق سوریه، نیروهای سوریه دموکراتیک اقدام به برچیدن استحکامات‌شان در این منطقه کردند.

پنتاگون در ادامه تأکید کرد: نیروهای قسد با این اقدام تعهد خود به حمایت از اجرای سازوکار امنیتی را ثابت کرده‌اند.

وزارت دفاع آمریکا در ادامه تصاویری را از این اقدام نیروهای کرد تحت نظارت نظامیان آمریکا منتشر کرد.

طبق اعلام پنتاگون، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه و مارک اسپر، همتای آمریکایی وی در تماس تلفنی که پنجشنبه با یکدیگر داشتند اعلام کردند، سازوکاری که واشنگتن و آنکارا درباره آن توافق کرده‌اند، شامل امن کردن مرزهای میان سوریه و ترکیه و کاهش تعداد عملیات‌های توافق نشده میان دو طرف است که با منافع متقابل آنها منافات دارد.

وزارت دفاع ترکیه پیشتر اعلام کرده بود: واشنگتن و آنکارا توافق کردند تا یک مرکز عملیاتی مشترک به منظور هماهنگی جهت ایجاد منطقه‌ امن در شمال سوریه تاسیس کنند.

در مقابل وزارت خارجه سوریه نیز مخالفت قاطعانه خود را با توافق اعلام شده از سوی آمریکا و ترکیه پیرامون ایجاد منطقه به اصطلاح "امن" در شمال سوریه اعلام کرد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.