نقش ۴۰ درصدی خودروهای شخصی در آلودگی هوای تهران

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، پیروز حناچی، شهردار تهران در مراسم گرامیداشت روز پزشک ضمن تبریک این روز به جامعه پزشکی اظهار داشت: یکی از نکاتی که نباید آن را فراموش کنیم که اوج زحمات پزشکان در طول بحران‌های مختلف پس از انقلاب و قبل از انقلاب است و زحمات آن‌ها را در هشت سال دفاع مقدس مشاهده می‌کنیم‌. آنها همواره قبل از هر عملیاتی در منطقه حضور می‌یافتند و از آن مهم‌تر اتفاقی بود که در زنجیره بیمارستان‌های صحرایی افتاده بود به‌طوری که ادعا می‌شود رکورد زمان لحظه جراحت تا درمان  در دوران جنگ شکسته شد.

وی گفت: در شهر تهران سالانه ۵۷هزار نفر جان خود را از دست می‌دهند که ۱۴۰۰ فوت بر اثر سوانح رخ می‌دهد.

وی گفت: ۹.۳ تهرانی‌ها دیابت دارند و ۳۰ درصد آن‌ها قند خون خود را کنترل نمی‌کنند همچنین ۵۰ درصد تهرانی‌ها دارای کلسترول بالا هستند. از هر پنج تهرانی یک نفر مبتلا به فشار خون است.

شهردار تهران ادامه داد: شیوع پرفشاری خون در بین مردم تهران ۱۹ درصد است و از هر هشت نفر تهرانی یک نفر از بیماری خود مطلع نیست.

حناچی گفت: ۱۹.۳ تهرانی‌ها چاق هستند و ۵۵.۲ درصد مردم فعالیت بدنی مناسبی ندارند، راهکار بلندمدت حل این معضل توسعه حمل و نقل عمومی است که سهم مترو در حمل و نقل عمومی حدود ۱۶ درصد است.

وی تاکید کرد: ۴۰ درصد آلایندگی هوای تهران مربوط به خودروهای شخصی است، که اصلاح سوخت و فیلتر آلاینده‌ها و توجه به معاینه فنی راهکاری میان مدت حل این مشکل است.

حناچی افزود: راهکار کوتاه مدت حل این مشکل باور مردم به استفاده از حمل و نقل عمومی است.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.