آثار برگزیده لباس عاشورایی سال گذشته به مرحله تولید نرسید

حجت الاسلام مهدی سیف جمالی دبیر کارگروه مدولباس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با ارشاره به اینکه سال گذشته نزدیک به 50 طرح لباس عاشورایی از سوی طراحان کشور برای تولید در بازار تولید شد، گفت: متاسفانه به دلیل بروز مشکلات حوزه تولید، گرانی پارچه و مشکلات ارزی، تولید‌کنندگان نتوانستند به تعهد خود عمل کنند و عرضه این محصولات برگزیده در بازار دچار مشکل شد.

وی افزود: برخی از طرح‌ها به صورت محدودی در تیراژ چند هزارتایی در بازار عرضه شد.

حجت الاسلام سیف جمالی شرط ارائه طرح‌ها در چهارمین جشنواره لباس عاشورایی را استفاده از طرح‌های عاشورایی دانست و ابراز داشت: طرح‌هایی در این نمایشگاه برگزیده می شوند که امکان تولید آنها در بازار وجود داشته باشد.

وی اظهار امیدواری کرد که برگزاری این جشنواره بتواند رابطه میان طراحان و تولید کنندگان را تقویت کند.

دبیر کارگروه مدولباس کشور درخصوص امکان تولید طرح‌های ارائه شده در جشنواره چهارم برای ایام  عزاداری ماه‌های محرم و صفر امسال نیز توضیح داد: برای تولید این طرح‌ها حداقل  حدود 5 ماه زمان لازم است و ما عجله نداریم که طرح‌های ارائه شده به مرحله تولید برسند.

وی ادامه داد: از حدود 6 ماه باقیمانده تا پایان سال جاری برای انتخاب و معرفی طرح‌ها به تولیدکنندگان استفاده می‌کنیم تا طرح‌های برگزیده برای سال آینده بر روی لباس‌های عاشورایی نقش ببندد.

حجت الاسلام سیف جمالی خاطرنشان کرد: به علت بروز برخی مشکلات اجرایی برای برگزاری نمایشگاه در مجموعه چهل‌سرای مصلی امام خمینی (ره) زمان برگزاری نمایشگاه با اندکی تغییر مواجه شده است.

انتهای پیام/

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.