آوارگی بیش از ۲۰۰۰ نفر از مردم ایالت‌ شمالی میانمار در پی نبردهای خون‌بار

مقامات دولت میانمار امروز (چهارشنبه) از آواره شدن ۲ هزار نفر و کشته شدن ۱۹ نفر در پی بروز درگیری بین نیروهای دولتی و شورشیان اقلیتی مستقر در نواحی شمالی این کشور خبر دادند.

به گزارش خبرآنی به نقل از خبرگزاری رویترز، تشدید درگیری‌ها در نواحی شمالی کشمیر که از هفته پیش آغاز شده است، شکستی دیگر برای "آنگ سان سوچی"، رهبر دموکراسی‌خواه میانمار قلمداد می‌شود که به برقراری صلح در گذار نوسان‌دار از حکومت نظامی وعده داده بود.

مردمی که در نبرد اخیر این منطقه مجبور به ترک محل زندگیشان شده‌اند، در صومعه‌های حوالی شهر لاشیو در شمال ایالت "شان" پناه گرفته‌اند و به گفته امدادگران، به گروه‌های کمک‌رسانی و دولتی وابسته‌اند.

"سوئه نائینگ"، سرپرست مدیریت بحران ایالت شان، به رویترز گفته است: "ما در حال ارائه امداد اولیه و پول نقد به مردم مستقر در کمپ‌ها، افراد مجروح و خانواده کشته‌شدگان هستیم". به گفته او، امدادرسانی تا وقتی که مردم نیاز به استقرار در کمپ‌ها داشته باشند، انجام خواهد گرفت.

با حمله ائتلاف گروه‌های شورشی ضد دولتی موسوم به "اتحاد شمالی" به یک کالج ارتش که منجر به کشته شدن بیش از ۱۰ نفر -عمدتا نیروهای امنیتی- شد، از روز پنج‌شنبه، تنش در این منطقه رو به فزونی گذاشته است.

سوچی که برنده صلح نوبل نیز هست، با پیروزی قاطع در انتخابات سال ۲۰۱۶، قدرت را بدست گرفت؛ او وعده داده بود تا مذاکرات صلح بین گروه‌های چریکی اقلیت‌ها، ارتش و دولت مدنی را در اولویت قرار دهد.

با این وجود، ایالت‌های کاچین و شان در وضعیت تنش قرار دارند و ایالت راخین در غرب میانمار نیز دارای وضعیتی مشابه است.

انتهای پیام

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.