اگر 100 حاتمی‌کیا داشتیم چه می‌شد؟

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، شهاب اسفندیاری رئیس دانشگاه صدا و سیما در آیین اختتامیه اولین رویداد فرهنگی و رسانه‌ای رسانش، گفت: مشاهده می‌کنیم که در اخبار در مورد اتلاف انرژی نظیر بنزین، نفت، برق، آب و ... و همچنین کمتر مصرف کردن آنها تبلیغات می‌شود تا مانع از هدررفت منابع ارزشمند طبیعی کشور شود ولی موضوعی که سبب می‌شود خسارت‌های جبران‌‌ناپذیری به بار آورد و باعث اندوه و غصه است، نادیده گرفتن نوجوانان و جوانان در بحث‌های رسانه‌ای است.

اسفندیاری اضافه کرد: این نادیده گرفتن سبب می‌شود ملت ما کمتر دیده شود، ملت ما کمتر شناخته شود، فرهنگ ما کمتر شناخته شود، دین ما کمتر شناخته شود، انقلاب ما کمتر شناخته شود و ...؛ این خسارت نیامدن استعدادهای هنری، رسانه‌ای و ادبی نوجوانان و جوانان ما به سمت عرصه حرفه‌ای این فعالیت‌هاست.

وی افزود: متأسفانه اغلب استعدادها به سمت رشته‌های تجربی  و ... می‌روند و متأسفانه به اجبار مدرسه‌ای که می‌خواهد تبلیغی در کنکور کند از برخی رشته‌ها غافل می‌ماند.

رئیس دانشگاه صدا و سیما گفت: چه بسیار استعدادها و امثال حاتمی‌کیاهایی بوده باشند که به دلیل نداشتن  فرصت فیلم‌سازی از عرصه سینما حذف شدند و چه می‌شد اگر ما به جای یک حاتمی‌کیا، 10 حاتمی‌کیا یا 100 حاتمی‌کیا می‌داشتیم.

اسفندیاری عنوان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با فعالان رسانه‌ای دفاع مقدس فرمودند اگر ما سالانه 100 فیلم درباره دفاع مقدس بسازیم کم است و در همین راستا اگر از این ظرفیت استعدادها بهره گرفته می‌شد شاید این موضوع دست‌یافتنی بود و این حرف رؤیایی نمی‌شد.

وی گفت: حرف ناگفته، تصویر بازنمایی نکرده، روایات ناگفته، شخصیت معرفی نکرده به جهان و ایران و تاریخ پنهان مانده بسیاری وجود دارد که بر دوش شما نوجوانان و جوانان است که می‌توانید در راستای آن فعالیت کنید و تاریخ پنهان مانده را هم برای خود و جهانیان آشکار کنید و ان‌شاءالله دراین راه همگان موفق باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها :

حاتمی داشتیم

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.