ارتش لبنان کمک‌های نظامی آمریکا را تحویل گرفت

سفارت آمریکا در بیروت از تحویل کمک‌های نظامی ۶۰ میلیون دلاری این کشور به ارتش لبنان خبر داد.

به گزارش خبرآنی، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، سفارت آمریکا در بیروت اعلام کرد که ارتش لبنان طی چند روز اخیر کمک‌های نظامی واشنگتن را که ارزش آن به حدود ۶۰ میلیون دلار می‌رسد، تحویل گرفت.

طبق اعلام این سفارتخانه، کمک‌های مذکور در راستای برنامه کمک‌های نظامی ویژه آمریکا به نیروهای مسلح لبنان صورت گرفته است.

در بیانیه سفارت آمریکا در بیروت آمده است که واشنگتن چهارشنبه و شنبه گذشته ۱۵۰ دستگاه خودروی زرهی، سلاح، تجهیزات ارتباطی، قطعات یدکی و تجهیزات دیگری را به ارتش لبنان تحویل داده است.

این وزارتخانه افزوده است، ارزش این دو محموله حدود ۶۰ میلیون دلار بوده و در راستای بخشی از تعهد بلندمدت و مداوم آمریکا نسبت به امنیت لبنان صورت گرفته است.

ارتش لبنان برای تجهیز و توسعه تجهیزات خود حدود ۹۰ درصد به کمک‌های بین‌المللی وابسته است که این تجهیزات توسط کشورهای حامی و اهداکننده غربی به ویژه آمریکا، فرانسه و انگلیس فراهم می‌شود.

کمک‌های نظامی آمریکا به لبنان به دو شکل صورت می‌گیرد؛ بخش اول به عنوان "هدیه نظامی" است و بخش دوم کمک‌های واشنگتن نیز در چارچوب "برنامه کمک‌های ویژه آمریکا به ارتش لبنان" صورت می‌گیرد.

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در دیدار اخیر خود با سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان بر ادامه کمک‌های نظامی واشنگتن به ارتش و نیروهای امنیتی لبنان تأکید کرده بود.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.