تمام نوشت‌افزار دانش‌آموزان در یک نمایشگاه/ استقبال خانواده‌ها از طرح‌های ایرانی - اسلامی

خبرگزاری فارس ـ گروه آموزش و پرورش: هوای سالن نمایشگاه خیلی گرم است اما شور و شوق عجیبی اینجا حاکم است؛ راه رفتن در این فضای کوچک به سختی صورت می‌گیرد چرا که جمعیت زیادی برای خرید نوشت‌افزار به اینجا آمده‌اند و جلوی هر غرفه یک عده ایستادند.

با یک نگاه به غرفه‌های این نمایشگاه می‌شود به راحتی حساب کرد که امسال تنوع اجناس در غرفه‌ها بیش از گذشته است؛ حتی غرفه‌ای برای فروش لباس مشکی محرم نیز در بین غرغه‌ها وجود دارد.

تمام لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار دانش‌آموزان در این نمایشگاه البته از نوع ایرانی ـ اسلامی در معرض دید عموم قرار دارد؛ والدین نیز به همراه فرزندان‌شان آمدند تا از بین اجناس نمایش داده شده، آنچه مورد نظرشان است، خریداری کنند.

اینجا هفتمین نمایشگاه ایران نوشت است که از چهاردهم مرداد در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز به کار کرده است؛ این نمایشگاه در خیابان حجاب تهران قرار دارد و بانی آن مجمع نوشت افزار ایرانی ـ اسلامی است که از سال ۱۳۹۲ توانسته است با حضور موثر در بازار نوشت افزار کشور زمینه ساز رشد و توسعه جریان استفاده از محصولات متناسب با فرهنگ ایرانی ـ اسلامی در حوزه کودک و نوجوانان شود

نمایشگاه در ۵۰۰۰ متر مربع در دو طبقه واقع در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان حجاب برپا شده است و حدود ۱۰۰ تولید کننده با 5 هزار محصول در این نمایشگاه حضور دارند که ۱۰۰ محصول جدید است.

در این شلوغی خرید مردم از غرفه‌های نمایشگاه، به سراغ والدین و دانش‌آموزان می‌روم؛ مادر یک دانش‌آموز کلاس اولی اظهار کرد: امسال اولین سال است که برای فرزندم لوازم‌التحریر می‌خرم اما به نظرم قیمت‌‌ها خوب بود و از حد توقعم بالاتر نبود.

وی درباره تنوع طرح‌ها گفت: تنوع خوب بود و مقداری لوازم‌التحریر خریدم و پسرم هم خیلی دوست داشت.

اما مادر 3 فرزند که هر سه مدرسه‌ای هستند، بیان کرد: تنوع خوب بود و اکثر وسایلی که می‌خواستیم پیدا کردیم.

وی ادامه داد: بیشترین مشکلی که در خرید داشتیم این بود که قیمت وسایل روی آنها نبود و مجبور بودیم مدام پرسش کنیم.

سید مجتبی رفیع دانش‌آموز کلاس دهمی و فرزند این مادر گفت: من نمایشگاه را دوست داشتم اما به نظرم کوچک است و باید فضای بزرگتری را برای نمایشگاه می‌گذاشتند.

یک مادر که دختر کلاس دومی دارد نیز معتقد است که قیمت‌ها گران شده است و به همین دلیل نتواسته است تمام وسایل مورد نیاز فرزندش را خریداری کند.

اما مادر دیگری درباره تنوع طرح‌های لوازم‌التحریر گفت: تنوع از آن چیزی که فکر می‌کرد بیشتر بود اما به نظرم می‌توانستند جذابیت‌های بصری طرح‌ها را برای بچه‌ها بیشتر کنند.

وی افزود: برخی طرح‌ها بچه‌ها را جذب نمی‌کرد و معتقدم کار کمتری روی آنها شده بود اما روی هم رفته، نمایشگاه خوبی است و تمام آنچه نیاز داشتیم را خریداری کردیم.

اما غرفه‌داران نیز در این نمایشگاه، حرف‌هایی دارند؛ یکی از غرفه‌داران گفت: قیمت کاغذ گران شده است و فروش به مانند سال گذشته نیست اما همچنان مردم استقبال می‌کنند.

وی درباره تنوع طرح‌ها ادامه داد: طرح ها تنوع خوبی دارد و آنچه مهم بوده این است که از طرح‌های ایرانی ـ اسلامی استفاده شده است اما فکر می‌کنم به خاطر گران شدن وسایل، سبد خرید مردم کوچک‌تر شده است.

غرفه‌دار دیگری اظهار کرد: ما تلاش کردیم که تنوع محصولات‌مان بیشتر باشد و خوشبختانه از روز اول نمایشگاه استقبال مردم بیشتر بوده است.

وی ادامه داد: معتقدم باید فرهنگ‌سازی بیشتری روی طرح‌های ایرانی ـ اسلامی شود و برای آن فیلم و کارتون ساخته شود؛ بچه‌ها سن کمی دارند و دوست دارند وسایلی را داشته باشند که در کارتون‌ها و فیلم‌ها می‌بینند.

حجم استقبال از غرفه‌های نمایشگاه به اندازه‌ای است که عبور و مرور به سختی صورت می‌گیرد؛ مردم با کیسه‌های وسایل خریداری شده در فضای نمایشگاه می‌چرخند و به نظر می‌آید به شدت سرگرم خرید هستند.

به سراغ سعید حسینی مدیرعامل مجمع نوشت افزار ایرانی - اسلامی که همه‌روزه در نمایشگاه حضور دارد، می‌رویم و در خصوص ویژگی‌های این نمایشگاه می‌پرسیم.

وی اظهار کرد: هفتمین نمایشگاه ایران نوشت دو ویژگی دارد اول اینکه تولید کنندگان حاضر در این نمایشگاه ایرانی هست و ۵ هزار محصول به نمایش گذاشته شده است؛ به عبارت دیگر  ۱۰۰ تولید کننده در این نمایشگاه حضور دارند که ۱۰۰ محصول جدید نیز ارائه کرده‌اند.

حسینی اضافه کرد: ویژگی دوم، طرح‌های ارائه شده در محصولات، ایرانی است البته بخشی هم محصولاتی در این نمایشگاه هست که تولید داخلی ندارد مثلا منگنه یا ماژیک هایلایت که در بخشی جداگانه به فروش می‌رسند تا تمام محصولات مورد نیاز دانش‌آموزان در این نمایشگاه در دسترس مردم باشد.

وی در خصوص قیمت محصولات و گرانی برخی لوازم‌التحریر گفت: درست است قیمت‌ها ۲ تا ۳ برابر شده است اما این گرانی فقط به نمایشگاه اختصاص ندارد بلکه کل بازار لوازم‌التحریر را گرفته است و خانواده‌ها چون شهریور به خرید لوازم‌التحریر می‌پردازند، آن زمان متوجه گرانی می‌شوند و پی خواهند برد که قیمت‌های این نمایشگاه‌ در برخی موارد ارزان‌تر از آنجا بوده است.

مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی ـ اسلامی ادامه داد: عمده دلیل گرانی به خاطر گران شدن مواد اولیه و کاغذ است چرا که کاغذ از بندی ۸۰ هزار تومان به بندی ۵۰۰ هزار تومان رسیده است و ۷۰۰ درصد رشد داشته است؛ بر این اساس تولید کننده از سودش کم کرده که قیمت ۳ برابر شده وگرنه با این گرانی مواد اولیه باید قیمت‌ها ۶ یا ۷ برابر می‌شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تولید ایرانی با تولید خارجی قابل رقابت است، اظهار کرد: رشد محسوسی در تولیدات نوشت‌افزار می‌بینیم و سال به‌ سال شاهد تنوع بهتر طرح‌ها هستیم.

حسینی درباره کاراطرح‌ها گفت: سال 

امسال کاراکتر جدید نداریم چون محصول جدید رش
بچه های ساختمان گل‌ها که حسنا است و فیلشاه است.
چون پیوست رسانه ای دارند می شناسند. هر کاری که قبلش زمینه داشت شهید بابایی حججی و احمدی روشن است.

چند تا کار داشتیم خط تولید دفتر را داریم خط تولید ساده ای است و هزینه برادر است امسال سال رونق تولید است.

دنبال این هستیم که گفتمان را بین تولیدکنندگان و فعالان باشد. همه لوازم دانش‌آموز را ببینیم.

بخش جنبی کاراکتر بود. کمپین مشق احسان استو تا ۱۰ مهر همه را درگیر می‌کنیم. یک جایی هماهنگ باشند. ستاد اجرایی فرمان امام.
دنبال هستیم که همه مجموعه های دولتی و خارجی پک نوشت افزار به بچه های محروم بدهیم به بچه های کمتر برخوردار است.

روز اول خیلی خوب بود کف ۳۰ درصد است. فضا رو به جا افتادن است و رو به بهتر شدن است. کار رسانه‌ای شده است.

دیتا چند گروه کالای دارند نوشت افزار در کالای خانگی اول است. احساس می کنم مردم نسبت به نوشت افزار ایرانی حس بیشتر دارند.
بضاعت کانون همین است کانون جا را با شرایط خوبی داده است به لحاظ امکانات و شرای، بهتری دارم.

از دیروز و امروز بهتر شده است. برنامه برای تمدید نداریم .
نیمه دوم شهریور

با عوض شدن سیستم هوا شد. به بوفه نکشید خود نمایشگاه ها خوب شد. در شورای دانش آموزی دوباره دعوت کردیم.

کاراکتر قوی بیاید خوب است. الان با این تجربه ۶, ۷ ساله، اگر کار خوب ارائه رد کنیم.
۱۶ کالا یکی

برخی ظرفیت است صدا و سیما نمی گذارد. جنابخان، شکرستان ‌ ۵۰ سال به صورت هفتگی پخش شود. صدا و سیما مذاکره داشتیم در بروکراسی گیر می کرد داریم اساسی حل می کنیم. حرفمان این است چون کاراکتر خارجی رایگان است همه جای دنیا پول نمی گیرند منطق وجود ندارد و درآمد برای صدا و سیما باشد. کاراکتر بعدی پول در می آورد.
یک کارهایی کردیم بازار انیمیشن ایران است مدل درآمدی مبهم است. دنبال نمایش خانگی هستیم دنبال ترغیب هستیم .
یک تیم نمی تواند

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.